A SWIETELSKY Építő Kft. munkájának köszönhetően az állomásokon néhány motívumtól eltekintve már semmi sem idézi az egykori látványvilágot.
Az M3-as metróvonal középső szakaszán a hét legmélyebben fekvő állomás átfogó korszerűsítésén dolgoznak már az első, márciusi állomáslezárások óta. Erről és megállók munkálatainak többi részéről is rendszeresen képriporttal, interjúkkal és cikkekkel számolunk be. Emellett az alagút- és sínmunkák (a metrófelújítás összes szakaszához hasonlóan) itt is külön szerződésben és eltérő vállalkozó által végzett munkálatai is megkezdődtek január 11-én. Most a beruházó BKV Zrt. adott tájékoztatást a fejlesztésről. A hét megálló teljeskörű rekonstrukciós munkálatait a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezi.
A BKV emlékeztetett: a belvárosban már 2020 márciusában elkezdődött az Arany János utcai és a Ferenciek terei állomás felújítása. Júliusban a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák, novemberben pedig a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér és a Kálvin tér állomás is építési területté változott.
A Deák Ferenc téri felvonó kiépítése tavaly tavasz óta tart az Erzsébet téren.
A huszonöt éve oda tervezett Nemzeti Színház alapozásakor elkészült liftakna feltárása és mélyítése már befejeződött, és elkészült az az összekötő folyosó is, amely kapcsolatot teremt a metróállomás peronszintjével.
Bár a Nagyvárad téren és a Lehel téren még közlekedik a metró, már előkészítik mindkét állomás korszerűsítését. A Nagyvárad tér környezetében már közműkiváltásokat is végeznek, ami a felszíni felvonók beépítése miatt szükséges, hiszen a felújítás után a teljes vonal akadálymentes lesz - írták.
Az állomásokon néhány motívumtól eltekintve már semmi sem idézi meg az egykori látványvilágot. A jellegzetes burkolatok, bútorok eltűntek, az elbontott anyagok a peronokon várják, hogy a BKV Kőér utcai telephelyére kerüljenek - írták.
Kitértek arra is, hogy a több mint negyvenéves mozgólépcsők bontása az egyik legnehezebb feladat, hiszen többtonnás elemeket kell mozgathatóvá tenni, és a szűk aluljárókon vagy leadónyílásokon keresztül, majd többnyire a felszínen, közúti forgalomban eljuttatni a célállomásra.
Az Arany János utca és a Ferenciek tere állomáson a peron és felszín közötti kapcsolatot már ideiglenes lépcsőszerkezet biztosítja, a többin egy-egy meghagyott mozgólépcsőn keresztül lehet közlekedni.
Az elektromos- és gépészeti rendszerek bontása szintén kihívásokat jelent - közölték. A mintegy harminc méteres mélységben található főszellőzőket darabokra bontják,
a kisebb elemeket keskeny lépcsőkön, zsákokban hordják a peronszintre, a nagyobb alkatrészek összekötő alagutakon jutnak a pályára és vasúti szállítókocsikon hagyják el az állomás területét
- írta a BKV.
Közölték, az üzemi területek sok esetben átalakulnak, igazodva a korszerű, kisebb méretű gépészeti rendszerek, berendezések helyigényéhez, és ezek a szerkezeti átépítések már több helyszínen megfigyelhetők.
A metrófelújítás kezdete óta kiemelt figyelmet fordítanak az azbeszttartalmú anyagok, szigetelések azonosítására és szakszerű eltávolítására.
Az egykor világszerte közkedvelt építőanyag a vonal középső szakaszának állomásain is megtalálható. Az azbesztmentesítés szigorú szabályait betartva már folyik a zónák kiépítése, és a területek megtisztítása minden egészségre káros anyagtól - áll a BKV közleményében.
Az alagútban mintegy öt kilométernyi vonalszakaszon zajlik a munka a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében (a SWIETELSKY Építő Kft. és SWIETELSKY Magyarország Kft. alkotta holding eltérő cég a hasonló nevű vasútépítőtől, külön menedzsmenttel és kompetenciákkal).
Itt a sínpálya vegyszeres tisztítását, valamint előkészítő munkákat - egyebek mellett geodéziai felméréseket - végeznek, a bal vágány napokon belüli elbontásával pedig elkezdődik a pálya teljes rekonstrukciója - közölte a BKV. Mindezek a hírek azután érkeznek, hogy a BKV még december végén közzétette: megállapodtak a Swietelsky Vasúttechnikával és a munkálatok az alagútban is haladhatnak.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.