Új év, új munkafázis. Miután tavaly év végén befejezte a Nagyvárad tér és Deák tér közötti jobb vágány építését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., idén az ütemtervnek megfelelően a bal vágány átépítésével folytatódnak a munkák.
Először a Nagyvárad tér – Semmelweis Klinikák és a Deák Ferenc tér – Arany János utca állomások közötti szakaszokon dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika. A metróalagútban folyó munkák jelenlegi állapotáról készítettünk friss fotógalériát.
A kivitelezés során nemcsak a vágány, de a pálya vízelvezetése, a tűzivíz vezeték, az alagútszigetelés, a főszellőzők műtárgyai is megújulnak. Ezen kívül korszerűsítik a kábeltartórendszert, az alagútvilágítást, az energiaellátást, a biztosítóberendezést és a gyengeáramú rendszereket is.
Szalay Alajos, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. főépítésvezetője elmondta:
„Jelentős mérföldkő áll előttünk, hiszen év közben a Nagyvárad tér és Deák tér közötti alagúti szakaszok műszaki átadását kell megvalósítanunk, hogy alkalmas legyen az üzemi forgalom felvételére. Így lehetővé válik, hogy az utazóközönség még a projekt teljes befejezése előtt birtokba vehesse a mélyvezetésű szakasz egy részét. A metrókocsik tavasszal már utasokat szállítanak a Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed, Kálvin tér állomásokra is, az alagút többi részén pedig folytatódnak a rekonstrukciós munkálatok.”
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.