2022.06.27, Hétfő
Gyorsabb lesz a metrófelújítás kiszolgálása ezzel a művelettel
Fotó: magyarepitok.hu

Gyorsabb lesz a metrófelújítás kiszolgálása ezzel a művelettel

magyarepitok.hu

2022.03.31. 10:21 - Bíró Beáta

Egy lépéssel könnyebb lesz az M3-as metró felújítási munkálatainak kiszolgálása: a Swietelsky Vasúttechnika folytatja a vágányjavításokat a Kőér utcai járműtelepen. 

Hirdetés

Folyamatosan azon dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a BKV Kőér utcai telephelyén, hogy az M3-as metró felújítási munkálatait, az anyagok alagútba való lejuttatását megkönnyítse, felgyorsítsa. Ennek érdekében tavaly intenzíven folyt, idén pedig tovább zajlik a felújításra szoruló pályahálózat átépítése. Mindeközben biztosítani kell a metró üzemszerű kiszolgálást, vagyis azt, hogy a metrókocsik a rekonstrukció ideje alatt is zavartalanul tudják használni a telephely szerelő- és vizsgálócsarnokát.

 

Fotó: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

 

Áprilisban elkezdődik a Kőér utcai telep vágányrekonstrukciójának következő, IV. üteme, amelyben két újabb vágányt, a VIII. és IX. számú összekötő vágányokat, valamint 4 csoport egyszerű kitérőt és egy kettős vágánykapcsolatot építenek át. 

A csaknem négy hónapig tartó IV. ütemet márciusban készítették elő a szakemberek, hogy a metró üzemszerű működése ezalatt az időszak alatt is biztosított legyen.

 

Ismét bevetették a vasútépítő nehézgépeket

A mintegy kéthetes előkészítő munkafázisban ideiglenesen összekötötték a VIII. számú vágányt és a  XVII. számú úgynevezett próbavágányt. A 160 méter hosszú vágányszakasz szabályozási munkálatait fotósunk is megörökítette a helyszínen. A feladathoz ismét felsorakoztak a Swietelsky Vasúttechnika vasútépítő nehézgépei, amelyeket korábban a III. számú líra átépítésénél is igénybe vettek: az MFS 40 (Material-, Förder- und Siloeinheit MFS 40) szalagsoros kocsi, amely a zúzottkő szállítását végezte, a felsőágyazat kialakításában a FACS 6941 önürítős kocsi volt a szakemberek segítségére, valamint a 09-16 CSM aláverő, vágányszabályozó gépet is munkába állították. 

 

 

Elkészült a Basa utcai átjáró: már elszállítható az építési törmelék a telephelyről

Mint ahogy arról talán egyedüliként írt lapunk, a Kőér utcai járműtelepen nem volt megoldott a metrófelújítás során kitermelt bontott ágyazati és alépítményi anyagok elszállítása a depóból.

A kivitelező Swietelsky Vasúttechnika, valamint a FŐMTERV közös tervei alapján egy 10 méter széles útátjárót építettek a Basa utca felé, amelyen keresztül lehetővé vált a bontott anyagokkal megrakott teherautók zavartalan átközlekedése. Az útátjáró megépítéséhez egy teljesen egyedi megoldást alkalmaztak a szakemberek, amelyet korábbi cikkünkben részletesen bemutattunk.

 

 

A Vasúttechnika munkatársai a Kőér utcai telephelyen tavaly decemberben befejezett munkafázisban a tárolócsarnok előtti III. számú líra összesen nyolc vágányát (XX-XXVII. számú vágányok), és hat csoport kitérőjét teljesen átépítették, és megtörtént a zúzottkő ágyazat cseréje is. Erről szintén részletes írásban számoltunk be idén januárban.

Galéria

M3-as metróSwietelsky Vasúttechnika Kft.vasútfejlesztésmetrófelújításmetrófejlesztésBKV

Hírlevél