Egy lépéssel könnyebb lesz az M3-as metró felújítási munkálatainak kiszolgálása: a Swietelsky Vasúttechnika folytatja a vágányjavításokat a Kőér utcai járműtelepen.
Folyamatosan azon dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a BKV Kőér utcai telephelyén, hogy az M3-as metró felújítási munkálatait, az anyagok alagútba való lejuttatását megkönnyítse, felgyorsítsa. Ennek érdekében tavaly intenzíven folyt, idén pedig tovább zajlik a felújításra szoruló pályahálózat átépítése. Mindeközben biztosítani kell a metró üzemszerű kiszolgálást, vagyis azt, hogy a metrókocsik a rekonstrukció ideje alatt is zavartalanul tudják használni a telephely szerelő- és vizsgálócsarnokát.
Áprilisban elkezdődik a Kőér utcai telep vágányrekonstrukciójának következő, IV. üteme, amelyben két újabb vágányt, a VIII. és IX. számú összekötő vágányokat, valamint 4 csoport egyszerű kitérőt és egy kettős vágánykapcsolatot építenek át.
A csaknem négy hónapig tartó IV. ütemet márciusban készítették elő a szakemberek, hogy a metró üzemszerű működése ezalatt az időszak alatt is biztosított legyen.
A mintegy kéthetes előkészítő munkafázisban ideiglenesen összekötötték a VIII. számú vágányt és a XVII. számú úgynevezett próbavágányt. A 160 méter hosszú vágányszakasz szabályozási munkálatait fotósunk is megörökítette a helyszínen. A feladathoz ismét felsorakoztak a Swietelsky Vasúttechnika vasútépítő nehézgépei, amelyeket korábban a III. számú líra átépítésénél is igénybe vettek: az MFS 40 (Material-, Förder- und Siloeinheit MFS 40) szalagsoros kocsi, amely a zúzottkő szállítását végezte, a felsőágyazat kialakításában a FACS 6941 önürítős kocsi volt a szakemberek segítségére, valamint a 09-16 CSM aláverő, vágányszabályozó gépet is munkába állították.
Mint ahogy arról talán egyedüliként írt lapunk, a Kőér utcai járműtelepen nem volt megoldott a metrófelújítás során kitermelt bontott ágyazati és alépítményi anyagok elszállítása a depóból.
A kivitelező Swietelsky Vasúttechnika, valamint a FŐMTERV közös tervei alapján egy 10 méter széles útátjárót építettek a Basa utca felé, amelyen keresztül lehetővé vált a bontott anyagokkal megrakott teherautók zavartalan átközlekedése. Az útátjáró megépítéséhez egy teljesen egyedi megoldást alkalmaztak a szakemberek, amelyet korábbi cikkünkben részletesen bemutattunk.
A Vasúttechnika munkatársai a Kőér utcai telephelyen tavaly decemberben befejezett munkafázisban a tárolócsarnok előtti III. számú líra összesen nyolc vágányát (XX-XXVII. számú vágányok), és hat csoport kitérőjét teljesen átépítették, és megtörtént a zúzottkő ágyazat cseréje is. Erről szintén részletes írásban számoltunk be idén januárban.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.