Cikkeinkben folyamatosan nyomon követjük a BKV Kőér utcai telephelyén zajló metrófelújítással kapcsolatos munkálatokat. Nem hiába, hiszen nagyon is fontos átépítésekről van szó, amelyeket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végez.
Az ütemterv szerint decemberre befejezték a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei a III. számú líra (több párhuzamos vágány egy anyavágánnyal összekapcsolva - a szerk.) átépítését, amely az egyik nagyon fontos része a BKV Kőér utcai járműtelepén folyó, M3-as metró felújításához kapcsolódó kivitelezéseknek.
Közben biztosították a metróvonal üzemszerű kiszolgálását, valamint az üzemelő vágányok üzembiztonsági feltételeit. (A líra vágányain folyó munkálatokról itt írtunk korábban, amikor fotógalériát is készítettünk a dolgozó nehézgépekről.)
A decemberben befejezett munkafázisban a tárolócsarnok előtti III. számú líra összesen nyolc vágányát (XX-XXVII. számú vágányok), és hat csoport kitérőjét teljesen átépítették, és megtörtént a zúzottkő ágyazat cseréje is.
A beton kábelalagút felett a vágányzónákban új vasalt betonlemezeket építettek, a vágányokat erre a pályabetonra rögzítették. Megtörtént a meglévő szivárgórendszer tisztítása, valamint a tisztítóaknák javítása is. A felszíni munkák a téli időszak végén, az időjárás függvényében folytatódnak.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.