Megelőző sínköszörülést végzett a Vasúttechnika az M3 metró középső szakaszának felújított vágányain. Látványos fotókon és videon mutatjuk be a folyamatot.
Nagymértékben növelhető a sín használati élettartama a megelőző (preventív) sínköszörüléssel. A Swietelsky Vasúttechnika Kft. áprilisban fejezte be a pályaépítési munkákat az M3 metró középső szakaszán, a Nagyvárad tér és a Deák tér állomások között – erről fotógalériát is bemutattunk. Most ezeken a vágányokon és a Kőér utcai járműtelep már átépített részén végeztek sínköszörülési munkálatokat.
Az alagútban hat csoport kitérő és közel hatezer vágányméter, a BKV Kőér utcai járműtelepén pedig szintén hat csoportkitérő mellett közel 1000 vágányméter hosszban dolgoztak a szakemberek. A folyamatot a Swietelsky Vasúttechnika munkatársa, Bali Péter látványos videon örökítette meg.
A munkát az 5 egységből álló, 30 m hosszú SPENO SRR 16M-5 típusú gép végezte. A jármű egy ütemben mintegy 400-500 vágánymétert köszörül úgy, hogy a szabványos 54E1 sínprofilnak megfelelően 4-5, íves szakaszon akár 7-9 menetben (oda-vissza) végzi el a sínfej köszörülését. A menetek számát a gép folyamatos lézeres és örvényáramos méréseinek eredményei határozzák meg.
A folyamat során az esetleges gyártási pontatlanságokat javítják, amik mindössze tizedmilliméteres eltéréseket jelentenek, ám a metrókocsik közlekedése szempontjából nagyon fontos ezeknek is a javítása, korrigálása. A munkák alatt a jelentős szikraképződés miatt kiemelt figyelmet kellett fordítani a meglévő szerkezetek védelmére, a porképződés és egy esetleges tűz kialakulásának megakadályozására.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.