A Székesfehérvár és Budapest közötti vasútvonal fejlesztésére 30 millió eurós (mintegy 9,3 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az Európai Bizottság csütörtökön.
A támogatás a transzeurópai vasúthálózat modernizálására elkülönített uniós kohéziós alap fenntartható közlekedésre fordítható forrásaiból valósul meg. A Bizottság kiemelte, hogy a beruházás által megrövidülő menetidő jótékony hatással lesz a balatoni régió turizmusára, valamint megkönnyíti a személy- és tehervonatok közlekedését Szlovénia és a Földközi-tenger irányába. A munkálatoknak 2018-ig kell befejeződniük.
Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az unió 25 milliárd eurót különített el Magyarország számára az európai strukturális és beruházási alap 2014-2020-as időszakára.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közölte: a Kelenföld-Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukciója harmadik ütemeként valósul meg jelenleg a székesfehérvári vasúti csomópont átépítése. A Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) forrásaiból támogatott, már folyamatban lévő beruházás során teljesen felújítják a székesfehérvári vasútállomást, átépítik a vágányhálózatot, és biztosítják a peronok akadálymentes megközelítését. A kivitelezés a tervek szerint 2016 végéig befejeződik.
A dél-balatoni borászat projektjén került először beépítésre az egyedülálló méretekkel rendelkező, 8,3 méter magas Leier kéregfal, amely azóta a Leier kapacitásbővítésének köszönhetően már elérhető az akár 10,3 méteres falmagasságban is.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.