A MÁV a közel 24 kilométeres vonalszakaszt 9,7 milliárd forintból korszerűsítette, így a pályán visszaáll az eredetileg engedélyezett, óránkénti 100 kilométeres sebesség.
A Dombóvár alsó és Kaposvár közötti vonalszakasz része a 41-es számú Dombóvár-Gyékényes vasútvonalnak, ezáltal a transzeurópai vasúti áruszállítási hálózatnak is. A vonal utolsó átépítése 1963 és 1968 volt. A pálya a 2000-es évek elejére elavulttá vált, így a szakaszon állandó, 60 km/h-s sebességkorlátozás volt érvényben. A beruházás ezért elsősorban a pálya korszerűsítésére irányult, de szükségessé vált az alépítmények megerősítése, a műtárgyak átépítése, az utasforgalmi létesítmények korszerűsítése, a térvilágítás átalakítása, valamint a felsővezetéki hálózat felújítása is - áll a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. pénteki közleményében.
A kivitelezés terveit a vasúttársaság szakemberei készítették, a kivitelezéssel a MÁV Zrt. a Vasútépítők Kft.-t, illetve a MÁV Felépítmény-karbantartó és Gépjavító (MÁV FKG Kft.) leányvállalatát bízta meg, a beruházást saját költségvetéséből finanszírozta. A vonalon a munka jövőre is folytatódik Dombóvár alsó egyik átmenő fővágánya, majd ezt követően a Kaposvár-Kaposvár elágazás közötti pályaszakasz átépítésével.
Az új menetrend december 11-én lép életbe, ettől kezdve már az utasok is érzékelhetik a menetidő csökkenését Dombóvár és Kaposvár között. Az utazóközönség hamarosan Kaposvár vasútállomásának felújított épületét is birtokba veheti, a műszaki átadás-átvétel november végén volt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.