2024.03.29, Péntek
Hullámtörővel óvják meg a dél-balatoni vasútvonalat az eróziótól
Facebook-NIF

Hullámtörővel óvják meg a dél-balatoni vasútvonalat az eróziótól

nif.hu, MTI

2017.03.22. 13:54 - Antal Zsófia

A térségben tavaly óta zajló vasútrekonstrukció részeként sor kerül a több mint 700 méter hosszú építmény kivitelezésére Fonyód és Bélatelep között.

Hirdetés

Uniós és hazai költségvetési forrásból hullámtörő épül Fonyód és Bélatelep között a vasútvonal védelme érdekében – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedden. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából épülő hullámtörő a Balaton erodáló hatásától védi a tó déli partja mentén húzódó vasútvonalat. Az érintett partszakaszt a hullámverés és a jégzajlás mosta ki az évtizedek során.

A 737 méter hosszú építmény körülbelül 1 méterrel lesz magasabb a Balaton átlagos vízszintjénél. A kikötők kialakításánál is használatos, helyszínre szállított vízépítési kövekből készül a Balaton szabályozási vonalán belül, tehát a Balaton vízfelülete nem csökken általa. A kivitelezést a dél-balatoni vasútrekonstrukció többi részéhez hasonlóan a Déli-part 2016 Konzorcium végzi, melynek tagjai az R-Kord Építőipari Kft., a V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.

A hullámtörő kivitelezésének előkészítése már megkezdődött, a tavasz folyamán kő- és földmunkálatokkal folytatódik a munka. A NIF szerint a nyári szezonban biztosítják a menetrend szerinti vasúti közlekedést, vágányzárra csak ősztől kell ismét készülni. A kivitelezés várható befejezése 2018 szeptember.

A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vasútvonal rekonstrukciója, valamint a hullámtörő építése jogerős környezetvédelmi, építési és vízjogi létesítési engedéllyel rendelkezik, a munkálatokat a vízminőségre vonatkozó előírások betartásával végzi a kivitelező - ismertette a NIF.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Mi épül?építőipari cégekvasútfejlesztésIKOPBalatonFonyódBélatelep

Hírlevél

Hirdetés