A térségben tavaly óta zajló vasútrekonstrukció részeként sor kerül a több mint 700 méter hosszú építmény kivitelezésére Fonyód és Bélatelep között.
Uniós és hazai költségvetési forrásból hullámtörő épül Fonyód és Bélatelep között a vasútvonal védelme érdekében – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedden. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából épülő hullámtörő a Balaton erodáló hatásától védi a tó déli partja mentén húzódó vasútvonalat. Az érintett partszakaszt a hullámverés és a jégzajlás mosta ki az évtizedek során.
A 737 méter hosszú építmény körülbelül 1 méterrel lesz magasabb a Balaton átlagos vízszintjénél. A kikötők kialakításánál is használatos, helyszínre szállított vízépítési kövekből készül a Balaton szabályozási vonalán belül, tehát a Balaton vízfelülete nem csökken általa. A kivitelezést a dél-balatoni vasútrekonstrukció többi részéhez hasonlóan a Déli-part 2016 Konzorcium végzi, melynek tagjai az R-Kord Építőipari Kft., a V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.
A hullámtörő kivitelezésének előkészítése már megkezdődött, a tavasz folyamán kő- és földmunkálatokkal folytatódik a munka. A NIF szerint a nyári szezonban biztosítják a menetrend szerinti vasúti közlekedést, vágányzárra csak ősztől kell ismét készülni. A kivitelezés várható befejezése 2018 szeptember.
A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vasútvonal rekonstrukciója, valamint a hullámtörő építése jogerős környezetvédelmi, építési és vízjogi létesítési engedéllyel rendelkezik, a munkálatokat a vízminőségre vonatkozó előírások betartásával végzi a kivitelező - ismertette a NIF.
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.
Huszonötezer köbméter törmelék keletkezett az állampárti időszak félkatonai szervezetének, a Munkásőrség Országos Parancsnokságának, iskolájának és a kollégiumának bontásából, amelyet a ZÁÉV végzett el. A Gellért-hegyen álló vasbeton épületek bontási hulladékait 98 százalékban újrahasznosították. A telken a tervek szerint a Mathias Corvinus Collegium új központja épülhet fel.