Az A-Híd és a V-Híd és kivitelezésében nemcsak a nyolc állomás, a pálya és a felsővezetékek újulnak meg az 51 milliárdos beruházásban.
Jó ütemben haladnak a munkálatok a teljes Kelenföld-Százhalombatta vasútvonalon - adta hírül a beruházó NIF Zrt. A projekt 2017 tavaszán kezdődött, az A-Híd Zrt., a V-Híd Zrt. kivitelezésében a teljes szakasz pályája átépül, illetve a felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül.
Az összesen nettó 51 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően 2020 végétől 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es szakaszon. A munkák során Budafok, Háros, Budatétény, Barosstelep, Nagytétény-Diósd, Érdliget, Érd felső és Érd vasútállomása is megújul.
A beruházáshoz szorosan kapcsolódik ugyanezen szakaszon a biztosítóberendezés és ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer telepítése, amit a Siemens Zrt. kivitelez nettó 16,62 milliárd forintból.
A vasútfejlesztés keretében több vasúti átjáró is megújul, a NIF mostani közleménye ezeknek a helyzetéről számolt be.
Érd közpöntjában a vasútvonal és a Balatoni út keresztezésben lévő hídon a fő szerkezetépítési munkák már lezajlottak. A hídépítés további kiegészítő munkálatai miatt részleges forgalomkorlátozás lesz érvényben a Balatoni úton 2018.11.12 – 2018.11.17. között, 08:00 – 16:00 óráig tartó időszakokban.
Budafokon a Háros vasútállomás közelében a Vágóhíd utca felett átvezető régi vasúti hidat elbontották, ennek helyén új hídszerkezet épült. Jelenleg közműépítési és útépítési munkálok zajlanak, emiatt a Vágóhíd utcai átjáró közúti zárása tervezetten 2019. február közepéig lesz érvényben.
A beruházás keretében szintén megújul Budatétény megálló közelében, az M0-ás és a 6-os főút kereszteződésében a Növény utca vasút alatti átvezetését biztosító hídszerkezet, valamint a Növény utca is átépítésre kerül. Itt a fő hídszerkezet már elkészült, jelenleg
A munkálatok továbbra is teljes lezárás mellett zajlanak, tervezetten 2019. április végéig.
Nagytétényen az Angeli út közúti átkelőjénél is dolgozik a kivitelező. A vasúti sínpárok fektetését már befejezték. A teljes útzárat október közepén ütemterv szerint feloldották, jelenleg félpályás útzár mellett folytatódik tovább a munka várhatóan december közepéig.
A közlemény külön hangsúlyozza, hogy Kelenföld és Százhalombatta között a vágányzár miatt továbbra is jelentős menetrendváltozás van érvényben.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.