Pécel, Isaszeg, Gödöllő és Aszód állomása teljesen átépül, akárcsak az állomások közötti pályaszakaszok. A decemberig tartó munkálatok alatt a vonatokat buszok pótolják.
Szerdán sajtótájékoztatón számoltak be a Budapest–Hatvan vasútvonal átfogó fejlesztéséről, mely a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében zajlik tavaly március óta.
A beruházó NIF Zrt. képviseletében Bach Róbert vasútfejlesztési igazgató ismertette a részleteket. Szavaiból kiderült, a beruházás fontos részprojekthez érkezik, ugyanis február 4-től Pécel és Aszód között négy állomást – Pécel, Isaszeg, Gödöllő és Aszód területén - teljesen átépítenek, továbbá az állomások közötti nyíltvonali szakaszok is átépülnek.
A munkálatok miatt február 4-től decemberi 7-ig Pécel és Aszód között teljesen szünetel a vasúti forgalom, így a tájékoztatón a vonatok pótlását is ismertették. A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel elmondta,
a Volánbusz Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz a felújítás ideje alatt.
Gödöllőről a pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel biztosítja az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig. A gödöllői HÉV-ből kiágazó H9-es csömöri HÉV-vonalon Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak.
Az igazgatóü felhívta a figyelmet arra is, hogy a Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat.
A menetrendek változásairól a MÁV honlapján és a BKK oldalán tájékozódhatnak az utasok.
A Budapest és Hatvan között zajló közel 150 milliárdos beruházásban a vonalon található mind a 13 vasútállomás megújul. Többek közt átépül a gödöllői HÉV-végállomás is; illetve megújul a biztonsági rendszer. Mind az 52 kilométert kitevő vasúti pálya, mind a felső vezetékek újjáépülnek, 28 km-en jön létre zajvédő fal, ami az összes lakott területet érinti. Emellett különszintű közúti és gyalogos átjárók épülnek ki.
Mindezek mellett hat állomásépület átépül, közülük kettő esetében teljesen új épület jön létre. Összesen 330 darab új P+R parkolót és egy új megállóhelyet is létesítenek Akadémiaújtelep néven.
A szerdai eseményen Bach Róbert a projekt fő céljaként a menetidő versenyképessé tételét emelte ki, amihez 100 és 160 kilométer/óra közötti sebességre gyorsulnak majd a vonatok.
A személyszállítás részarányának növelése mellett az áruszállítás minőségének növelése is a célkitűzések között van, utóbbihoz a pálya teherbíró képessége is nő.
Bach Róbert a kitűzött határidőre is utalt beszédében: "A beruházás feszített tempóban, a 2020 év végi befejezési dátumot szem előtt tartva zajlik."
A NIF Zrt. közleményéből több részlet is kiderült az eddig elvégzett munkákról.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.