A közel 150 milliárdos beruházás a Strabag, a Belfry és a Swietelsky kivitelezésében 14 vasútállomást újít meg, átépül a gödöllői HÉV-végállomás.
Szombaton délelőtt Gödöllőn letették a Budapest-Hatvan vonalszakasz korszerűsítésének, valamint az ETCS2 közlekedésbiztonsági vonatbefolyásoló rendszer kiépítésének alapkövét. A beruházó NIF Zrt. korábbi közlése szerint 2020 év végére a teljes átépített vonalszakaszon 100-160 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok.
A beruházás közel 150 milliárd forint értékben, három projekt keretében valósul meg 53 kilométer hosszan, 14 állomást megújítva – derült ki az eseményen Szabó Zsolt, NFM-államtitkár szavaiból. A fejlesztés kormányzati támogatás mellett több európai uniós alap közös finanszírozásával jön létre.
Az alapkőletételen Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, a kivitelező már megkezdte az Isaszeg-Gödöllő szakaszon a pályaépítési és felsővezeték építési munkálatokat.
Ahogy az korábbi cikkeinből kiderült, a szóban forgó vonalon
Gödöllőn új különszintű közúti átjáró épül, két helyen a meglévő közúti felüljáró megújul, megvalósul a HÉV végállomás átépítése.
A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.
Az ágazat korszakváltására hívja fel a figyelmet a Portfolio Csoport idei építőipari konferenciája, a Future of Construction. A meghívott előadók, szakemberek arra a fontos kérdésre igyekeznek válaszolni, hogy hol tart az ágazati innovációk gyakorlati alkalmazása.