A Strabag és a Belfry kivitelezésében Rákos és Gödöllő között újítanak fel és építenek át egy 25 kilométeres szakaszt 62 milliárd forintból.
Budapest elővárosában folytatódik az 1867-ben elkészült 80a-jelzésű vasútvonal felújítása. Néhány napja hozták nyilvánosságra, hogy a Swietelsky végezheti el a munkálatokat a vonal Gödöllő és Hatvan közötti szakaszán, most a Rákos és Gödöllő közötti pálya felújítására kiírt pályázat zárult le - derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
Az eredmények szerint a 25,165 km hosszú vasúti összeköttetést a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft. végzi el közös munkában, egy közel 62 milliárd forintos projektben. A munkálatok a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósulnak meg, az uniós Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) és az Intergrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával.
A projekt során a vonal nyíltvágányait és az állomások átmenő fővágányait 100-120 km/h-s haladási sebességre és 225 kN-os tengelyterhelésre teszik alkalmassá. Ezen felül az érintett vasútállomásokat felújítják, melynek során 55 centiméter magasságú peronokat építenek ki, aluljárókat, lifteket és perontetőket is átadnak. Emellett 0,4 kV-os villamos energiaellátást alakítanak ki és korszerűsítik a felsővezetékeket is.
A fejlesztésben Rákosligetnél, a nyíltvonali iparvágánynál, Pécelnél és Isaszegnél új kitérőket építenek. A munkálatok során ezzel együtt többek között
Emellett térvilágítást szerelnek fel több állomáson, közel 30 kilométernyi optikai kábelt fektetnek le és számítógépes rendszereket is kialakítanak.
Az 1200 négyzetméteres épület egy tágabb beruházási program részeként készült el.
A műemléket az MCC projektjeként restaurálják.