A Strabag és a Belfry kivitelezésében Rákos és Gödöllő között újítanak fel és építenek át egy 25 kilométeres szakaszt 62 milliárd forintból.
Budapest elővárosában folytatódik az 1867-ben elkészült 80a-jelzésű vasútvonal felújítása. Néhány napja hozták nyilvánosságra, hogy a Swietelsky végezheti el a munkálatokat a vonal Gödöllő és Hatvan közötti szakaszán, most a Rákos és Gödöllő közötti pálya felújítására kiírt pályázat zárult le - derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
Az eredmények szerint a 25,165 km hosszú vasúti összeköttetést a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft. végzi el közös munkában, egy közel 62 milliárd forintos projektben. A munkálatok a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósulnak meg, az uniós Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) és az Intergrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával.
A projekt során a vonal nyíltvágányait és az állomások átmenő fővágányait 100-120 km/h-s haladási sebességre és 225 kN-os tengelyterhelésre teszik alkalmassá. Ezen felül az érintett vasútállomásokat felújítják, melynek során 55 centiméter magasságú peronokat építenek ki, aluljárókat, lifteket és perontetőket is átadnak. Emellett 0,4 kV-os villamos energiaellátást alakítanak ki és korszerűsítik a felsővezetékeket is.
A fejlesztésben Rákosligetnél, a nyíltvonali iparvágánynál, Pécelnél és Isaszegnél új kitérőket építenek. A munkálatok során ezzel együtt többek között
Emellett térvilágítást szerelnek fel több állomáson, közel 30 kilométernyi optikai kábelt fektetnek le és számítógépes rendszereket is kialakítanak.
A nyolcemeletes épületben összesen 226 lakás kap helyet, különböző méretekben; a 15 perces város víziójához számtalan szolgáltatás tartozik.
Zöldmezős beruházásban, 17 hektáron.