A beruházsással szűk keresztmetszetet szüntetnek meg a főváros és a megyeszékhely vasúti forgalmában.
Nemrég beszámoltunk arról, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) belekezd egy vágányfejlesztési projektbe a fővárosban, ami többek között a Szolnok felé tartó vonatokat is felgyorsítja majd. Most szintén egy, a 120a jelzésű, Budapest-Szolnok-vonalat érintő projekt indulhat el, melyben három vasúti híd rekonstrukciójával és fejlesztésével szüntetnek meg szűk keresztmetszeteket - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.
A három érintett híd Pest megye keleti részében taláható, Tápiógyörgyén és Farmoson.
Egy projektben a tápiógyörgyei Tápió-patak 18 méter hosszú, ágyazat-átvezetéses vasbeton teknőhídját építik át tartóbetétes vasbeton lemezhíddá, a régi felszerkezet bontásával és új felszerkezet építésével.
Szintén Tápiógyörgyén az Ilke-ér 5 méteres, monolit vasbeton teknőhídjának bal oldalán acélszerekeztű üzemi járdát alakítanak ki.
Végül pedig Farmoson a Hajta-patak 12 méter hosszú, szabadnyílású ágyazat-átvezetéses vasbeton teknőhídjának a teljes szerkezetét lebontják,és a helyén szabadnyílású tartóbetétes vasbeton lemezhidat adnak át.
A beruházáshoz a NIF most a kivitelezési tervek elkészítésére várja a mérnökirodák ajánlatait. A fejlesztést az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával finanszírozzák.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.