Az új átjáró az M19-es autóút fölött átívelve kötötte össze Győrszentiván kettévágott területét.
Győrben csütörtökön átadták a Kálmán Imre gyalogos és kerékpáros felüljárót. Az új híd az M19-es autóút által kettévágott, Győrszentiván nevű városrész közlekedését fejleszti.
Az út feletti átjárást eddig a Felüljáró úti híd biztosította, ami azonban a nagy forgalom miatt meglehetősen balesetveszélyes. A 46 méteres új híd a régitől 250 méterre jött létre.
Ahogy azt korábban is megírtuk, a kábelfüggesztéses ívhíd különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Ilyen elrendezésű szerkezet hazánkban eddig nem volt.
A kisalfold.hu korábbi értesülése szerint a hídra felvezető lépcsőztetett rámparészt eredeti méretben megépíttették zsaluelemekből egy telephelyen, hogy tudják tesztelni. A látványos alakú híd ívtartója csőszelvényű acélból készül, melynek gyártása nagy pontosságot igényel.
Az M0-s és az 5103. számú út találkozásánál új fel- és lehajtóágak, körforgalom építését, valamint egy 1,3 kilométeres útszakasz felújítását előkészítő kiviteli terv elkészítésére írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A világ legnagyobb autógyáraihoz is Monorról indulnak majd az akkumulátor-alkatrészek.