Az új átjáró az M19-es autóút fölött átívelve kötötte össze Győrszentiván kettévágott területét.
Győrben csütörtökön átadták a Kálmán Imre gyalogos és kerékpáros felüljárót. Az új híd az M19-es autóút által kettévágott, Győrszentiván nevű városrész közlekedését fejleszti.
Az út feletti átjárást eddig a Felüljáró úti híd biztosította, ami azonban a nagy forgalom miatt meglehetősen balesetveszélyes. A 46 méteres új híd a régitől 250 méterre jött létre.
Ahogy azt korábban is megírtuk, a kábelfüggesztéses ívhíd különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Ilyen elrendezésű szerkezet hazánkban eddig nem volt.
A kisalfold.hu korábbi értesülése szerint a hídra felvezető lépcsőztetett rámparészt eredeti méretben megépíttették zsaluelemekből egy telephelyen, hogy tudják tesztelni. A látványos alakú híd ívtartója csőszelvényű acélból készül, melynek gyártása nagy pontosságot igényel.
Várhatóan szeptemberben zárul a felújítási, értékmegőrzési és egyben értékteremtési projekt, amelyről egy nyílt nap alkalmából beszélgettünk Nagy Edittel, a Market Építő Zrt. szponzorációs és CSR-vezetőjével.
Két jelentős, a 3. Terminál majdani megépítéséhez szükséges előkészítő munkát végez el a STRABAG Építő Kft. a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.