Az itt élők és a területen rendszeresen közlekedők véleményét is figyelembe kívánják venni, a Budapest Fejlesztési Központ ezért online kérdőíves felmérést indít.
A nagyközönségnek 2016 elején átadott Budai Fonódó villamoshálózat közlekedésfejlesztése után a munkát most a Szent Gellért tértől délre folytatják – olvasható Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár szombati Facebook-bejegyzésében.
A Budai Fonódó villamoshálózat második üteme a Szent Gellért tértől délre, a Duna partján folytatódik. Ezzel kötöttpályás kapcsolathoz jutnak a diákok, hiszen érintett a BME kampusza és az ELTE déli tömbje. A jövőben az Infopark is sokkal könnyebben lesz gépjármű nélkül megközelíthető, ahogy igaz ez a Kopaszi-gát szabadidős térségére is, valamint az épülő új iroda- és lakónegyedre.
A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is. A Budai Fonódó villamoshálózat II. szakasza a Szent Gellért teret köti össze a Budafoki út és a Dombóvári út kereszteződésével.
Korábbi cikkünkben megírtuk a tervezett vonal megállóit, melyek a következők:
A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a Kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra lehessen csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonal végig akadálytalan legyen.
Az itt élők és a területen rendszeresen közlekedők véleményét is figyelembe kívánják venni, a Budapest Fejlesztési Központ ezért online kérdőíves felmérést indít, mely az alábbi linken érhető el: www.budaifonodo.hu.
A kérdőív célja olyan vélemények és javaslatok összegyűjtése, amelyek segíthetik a döntéselőkészítési tervezési folyamatot.
A XIII. kerületi Marina City-ben 14 hektáron fognak összesen építkezni és 2500 lakást terveznek: az első két ütemben ezekből 363 készül el.
Uniós forrásokból finanszírozná a főváros Pest-Észak árvízvédelmi szakaszának újabb fejlesztési ütemében, három védvonal megerősítését. A projekt célja, hogy a fejlesztéssel a védművek magassága elérje azt a szintet, amelyet a 2013-as rekord árhullám nagysága alapján határoztak meg.