Az UNITEF’83 és a Roden is szerepet kapott az új híd kialakításánál.
Áprilisban jelent meg a váci új Duna-híd előkészítése érdekében közzétett ajánlati felhívás az uniós közbeszerzések honlapján. A jelentős hídberuházás a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. égisze alatt zajlik, és most kihirdették a nyertes tervezőket: az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., illetve a Roden Mérnöki Iroda Kft. készítheti el a hídhoz kapcsolódó
Jelenleg csak egyetlen hídon lehet a Szentendrei-szigetre behajtani Tahitótfalunál. Ez a helyzet változhat meg az új híd segítségével, amely összekötné a szigeten keresztül a forgalmas M2-es autóút sződligeti csomópontját a 11-es főúttal.
Ugyanakkor a tanulmány "az összes számba jöhető, más átvezetési pontok vizsgálatára is kiterjedően készül mindkét Duna-ágon, a hajózhatósági-, árvíz- és vízbázis védelmi követelmények figyelembe vételével". A Duna főágán (ez a Vác térségében futó baloldali ág) várhatóan - az átkelés helyétől függően – minimálisan
600 méter szerkezeti hosszúságú és a hajózási paramétereknek megfelelő, minimálisan 120-180 méteres hídnyilásokkal épített hídszerkezet előkészítése szükséges.
Emellett vizsgálandó a Tahi kisági kapcsolat a 11-es főútig.
Mindkét Duna-ágon legalább 2-2 átvezetési ponton végzendő geotechnikai fúrásokkal is meg kell alapozni az átkelési hely megválasztását. Hidanként legalább három különböző hídszerkezet vizsgálata alapján kell javaslatot tennie a tervezőknek, majd ezeket a kapcsolódó úthálózati nyomvonallal együtt bemutatni.
A szakasz tervezett hossza körülbelül 16 kilométernyi új, egybefüggő út – a szükséges körforgalom és/vagy útcsatlakozás kialakításának vizsgálatával, alternatívák feltárásával a Szentendrei-Dunaág keresztezésére is.
"Az optimális forgalmi hálózati szerep, az érzékeny környezeti körülmények és a kerékpárúti hálózatba kötés szem előtt tartása" egyaránt fontos szempont a tervezés során.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.