2024.11.21, Csütörtök
Merre haladjon az egri elkerülő út: a városlakók véleményét kérdezi a NIF
Főkép: Illusztráció, Fotók: NIF Zrt.

Merre haladjon az egri elkerülő út: a városlakók véleményét kérdezi a NIF

magyarepitok.hu, NIF, egrielkerulo.hu

2021.10.14. 12:08 - Füzi Nikolett

A tervezési ütemezésnek megfelelően szeptember végére elkészült a forgalmi vizsgálat és a környezetvédelmi konfliktustérkép. Elindult a tanulmánytervi nyomvonalváltozatok kidolgozása és egyeztetése, amelynek eredménye a 2022 májusában induló véleményezési időszak. A tervzsűri 2022. októberében dönt a tovább tervezendő nyomvonalról.

Hirdetés

Ahogyan arról már többször beszámoltunk, a 2020-ban átadott M25-ös gyorsforgalmi út után, most egy másik jelentős fejlesztésen dolgozik Egerben a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A hevesi megyeszékhelyen egy új, kétszer egy forgalmi sávos elkerülő út tervezése zajlik jelenleg. A feladatot mintegy nettó 149 millió forint értékben az UTIBER Közúti Beruházó Kft., az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. és a Pannonway Építő Kft. konzorciuma végzi el.

Szeptember végén a projekttel kapcsolatosan szakmai és civil szervezetek számára rendeztek fórumot.
 

Ütemterv szerint halad az előkészítés

Mint a projekttel kapcsolatos korábbi tájékoztatásunkban is írtuk, az elkerülő

  • 2×1 forgalmi sávon,
  • Eger keleti oldalán vezet majd, vizsgálva a 24-es és 25-ös főutak északi bekötését,
  • több ponton csatlakozva a városi úthálózathoz,
  • továbbá a projekt keretében vizsgálják a 24-es és 25-ös főút összekötésének lehetőségét is.

A projekt weboldaláról és a NIF tájékoztatójából kiderül:

a tervezési ütemezésnek megfelelően szeptember végére elkészült a forgalmi vizsgálat és a környezetvédelmi konfliktustérkép.

Ezt követően októberben elindult a tanulmánytervi nyomvonalváltozatok kidolgozása, és az optimális változatok egyeztetése, amely továbbra is közösségi tervezés segítségével zajlik. Az érintetteket, a város lakosságát és a fejlesztés további szereplőit a tervezés folyamatának több lépésébe is bevonják – derül ki a tájékoztatókból.

Az érdeklődők a projekt honlapja https://www.egrielkerulo.hu/ mellett annak Facebook-oldalán is folyamatosan tájékozódhatnak a tervezés menetéről, valamint visszajelzést küldhetnek és kapcsolatba léphetnek a tervezőkkel. 

A végeredmény 2022 októberében kerülhet tervzsűri elé, az engedélyeztetés pedig előreláthatólag 2023 első negyedévében várható.
 

Kép: egrielkerulo.hu

 

Megtartották az első fórumot a civil és szakmai szervezetek számára

Ahogy az az ütemtervekben is szerepelt, nemrég egy lakossági fórumon is egyeztettek a szeptemberig beérkezett észrevételek alapján az előzetes nyomvonalváltozatokról. Az első ilyen közös szakmai és civil megbeszélésre 2021. szeptember 23-án sor került az egri Polgármesteri Hivatalban, ahol a számos meghívott szervezet képviseltette magát, mintegy 35 résztvevő volt jelen.

A fórumon a NIF Zrt. és a tervezői konzorcium bemutatta a tervezés előzményeit, körülményeit és a munka eddigi eredményeit.

Az előadásokat követően a résztvevők kisebb csoportokban beszélgettek arról, hogy milyen eredményeket várnak az út megépítésétől, az elkerülendő pozitív és negatív hatásokról, illetve megosztották az út nyomvonalát befolyásoló információikat is.

 

Kép: egrielkerulo.hu


Pro és kontra érvek is elhangzottak, a javaslatok figyelembevételével folytatódik a munka

A fórumon résztvevők egybehangzóan üdvözölték az elkerülő út megépítésének tervét, és azt, hogy az elkerülő út jelentős szerepet játszhat a városi forgalom, különösen a teherforgalom csökkentésében.

Konkrét elvárásként hangzott el a 24-es és 25-ös számú utak bekötése, a Rozália temető és a nyomvonalhoz közel eső lakóterületek (pl.: Bányakert) elkerülése.

Véleménykülönbség az út konkrét nyomvonalát illetően volt, mind a közelebbi, mind a távolabbi nyomvonal mellett több pro és kontra érv hangzott el:

  • a városhoz közelebbi nyomvonal melletti érvként az, hogy az út tehermentesítő szerepe erősebb lenne,
  • a távolabbi nyomvonal mellett pedig elsősorban az szól, hogy Eger keleti lakóterületeit kevésbé zavarná, illetve a domborzati viszonyok is megfelelőbbek lennének.

A fórumon számos kérdés megvitatása mellett az is kiderült, hogy az út megvalósítása több ütemben is történhet. A déli szakasz önállóan is jelentős tehermentesítő szerepet tud vállalni, így akár korábban elkészülhet, mint a Felnémetet elkerülő útvonal.

Mint a projekt összefoglalójából is kiderül: a résztvevők aktivitásának köszönhetően a fórum szakmai szempontból előremutató és sikeres volt. A NIF hangsúlyozta, hogy a szervezetek javaslatait a tervezés és a döntés során is figyelembe veszik majd.

Mi épül?Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Uvaterv Zrt.Pannonway Építő Kft.Utiber Kft.útépítéselkerülő útegri elkerülőVasúttervező Zrt.

Hírlevél

Hirdetés