A téli munkavégzés részleteit mutatták be a projekt aktualitásaival kiegészítve.
Az óévben számolt be lapunk utoljára a Lánchídon folyó munkálatokról, amelyek az A-Híd Zrt. generálkivitelezésében zajlanak. Budapest első hídjának újjászületése a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában valósul meg.
Decemberben azzal zárultak a feladatok, hogy a hídon helyére tették a két hídpillér közötti utolsó pályatáblát a medernyílás fölötti utolsó pályalemez beemelésével.
Most csütörtökön pedig sor került az év első eseményére, melynek keretében a sajtó képviselői számára átfogó tájékoztatást nyújtottak arról, milyen munkálatok folynak jelenleg a területen, valamint a téli időjárás mennyiben befolyásolja az előrehaladást.
Az időjárásnak megfelelő technológiákat alkalmazva haladnak a munkákkal, így az egyes hídelemeken zajló (bástyák, a kapuzat állványzata, lánccsatorna) feladatokkal.
Fűtött sátrakban hegesztenek a felújítást végző szakemberek a téli hidegben, így biztosítják, hogy ilyenkor is megszakítás nélkül dolgozhassanak a Lánchíd munkaterületén. A kivitelezők ilyenkor úgy szervezik a munkát, hogy megfeleljenek a téli eljárásrendeknek, alkalmazkodva a fagyos időjáráshoz, a viharos erejű szélhez vagy éppen a korai sötétedéshez – tudta meg munkatársunk a helyszínen tartott eseményen.
A fűtött sátrakban hőlégfúvók segítségével folyamatosan biztosítják a munkavégzéshez szükséges hőmérsékletet és a beépítendő anyagok előmelegítését. A híd felszíne alatt - OSB-lapokkal és ponyvákkal elzárt területen - szintén fűtött környezetben javítják a bentmaradó szerkezetek hibáit.
A szabadtéren dolgozóknak az előírások szerint ilyenkor több, melegben töltött pihenőidő és forró védőital jár. A projekt ütemezésekor
az A-Híd Zrt. munkatársai a téli hónapokra időzítették azokat a munkákat, amelyeket a föld alatt, az időjárástól védve lehet végezni.
A pesti oldalon például már a lánccsatornában dolgoznak és a lánckamrában is haladnak a korrózióvédelmi munkákkal. A budai lánccsatornában és a lánckamrában elkezdték az injektálást. Ez azt jelenti, hogy a szigetelés során a befecskendezett anyag megakadályozza, hogy víz szivárogjon a területre.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.