A szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel összekötő híd 2024-ben készül el és része lesz az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak.
Három hónapja folyik a kivitelezési munka a Magyarország és Szlovákia között épülő új, gyalogos-kerékpáros Duna-hídon. A Dunakilitit Doborgazzal összekötő átkelő turisztikai szempontból is kiemelkedő, de elsősorban a lakosság közlekedését könnyíti majd meg. Elkészülte után a kerékpárosokon kívül a mentőszolgálat és a fenntartási munkálatokat végző gépkocsik is használhatják.
A híd összeköti a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel, és részévé válik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak. A tervek szerint 2024-ben készül el.
Az MTI friss fotókat tett közzé a kivitelezésről. Ahogy azt korábban lapunk is megírta: a beruházás az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program társfinanszírozásában valósul meg. A magyar oldali partner az Építési és Közlekedési Minisztérium, a szlovák oldali partner a VODOHOSPODÁRSKA VÝSTAVBA, ŠTÁTNY PODNIK.
A meder híd kivitelezője az INGSTEEL, spol. s r.o., tervezője a Pont-TERV Zrt. A csatlakozó hidat pedig az A-Híd Építő Zrt. kivitelezi a Pont-TERV Zrt. tervei alapján. A meder híd és a csatlakozó híd engedélyezési terv készítője a DOPRAVOPROJEKT, a.s. tarsaság.
A beruházás jóváhagyott költségvetése több mint 10,4 millió euró, a létesítmények kivitelezésének finanszírozása Szlovákia és Magyarország között 50-50 százalékban oszlik meg.
A közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztató szerint a magyar oldali megközelítő út 505 méter, a híd teljes hossza pedig 137,2 méter lesz.
A Speciálterv Építőmérnöki Kft. tervei alapján folyamatban van egy másik, a Mosonmagyaróvárt és Dunakilitit összekötő 13,5 kilométeres kerékpáros útszakasz előkészítése is, amely a tervek szerint csatlakozik majd a Dunakiliti és Doborgaz között létrejövő kerékpáros hídhoz és megteremti egy nagy kör megtételének lehetőségét Győr – Mosonmagyaróvár – Rajka – Vámosszabadi – Győr relációban.
A híd kapcsolatot teremt az elszigetelt határ menti települések között.
A fejlesztés részeként a Duna jobb parti, Magyarország felőli oldalán gyalogos és kerékpáros út épül a duzzasztómű és a híd közötti szakaszon közel 506 méteres hosszban. A Dunakiliti és Doborgaz közötti híd 500 méter hosszú lesz (mederhíd az ártéri hidakkal együtt), melynek fele közvetlenül a víz fölött húzódik majd. A hídhoz a szlovák oldalon is gyalogos és kerékpárút kapcsolódik.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.