A Liszt Ferenc Repülőtér mellett épülő új TRIBE hotel szerkezetével hamarosan elkészül a SWIETELSKY Magyarország.
Budapest második repülőtéri hotelépületét, a TRIBE Budapest Airport Hotel Shell&Core kivitelezési munkáit végezheti a SWIETELSKY Magyarország Kft. a WING (WPR PORT Kft.) megbízásából. Az ibis Styles Budapest Airport Hotel bővítése szinte ikerépülettel valósul meg, ennek megfelelően a jelenlegivel nyaktaggal összekapcsolt új épület is követi majd a Szerdahelyi László által tervezett ibis Styles Budapest Airport Hotel ikonikus, kavicsszerűen lekerekített homlokzati megjelenését és az utasszállító repülőgépek formai megjelenését megidéző szalagablak-nyílászáróosztást.
Fő motívumként az ergonómiát jelölték meg az épület vizuális alapelemének az Aspectus Architect tervezőiroda munkatársai. Ezt sugallják a hotel lágyan ívelt sarkai, amelyek könnyedséget kölcsönöznek a tömegnek, de az új épületrészt a meglévővel összekötő, egyszintes nyaktag is, amely nem csak a hotel közös főbejáratát adja majd, de ferde vasbeton pillérekkel alátámasztott előtetővel utal majd a helyszínre.
A két hotel bejárata az új elkészültét követően közös lesz: meglévő ibis Styles és az újonnan épülő TRIBE közvetlen összeköttetésben fog működni.
Az TRIBE Budapest Airport Hotel által 8000 m2 alapterülettel és 167 szobával bővül a szállodakomplexum, amelynek fő feladata a repülőtérre érkező vendégek elszállásolása, vendéglátása, valamint helyet biztosít majd konferenciák számára is.
Bár külső megjelenésében szoros rokonságban áll majd a szálloda a néhány évvel korábban készült Ibis Styles Budapest Airport Hotel karakteres megoldásaival, belsőépítészeti szempontból a TRIBE új irányt mutat. Az Ester’s Partners tervei alapján születő belső hangulat eltér majd a letisztult Ibis Styles dizájnjától. A 2023 augusztusában kezdődött kivitelezés során a SWIETELSKY Magyarország feladata a szerkezetépítés és az épület termikus burkát képző szerkezetek kivitelezése – tudtuk meg Czunyi Csaba projektvezetőtől. Így:
Tűzszerészeti- és régészeti feltárással kezdődött a kivitelezés, majd el kellett bontani a későbbi nyaktag területén, acél pilléreken álló utófeszített előtető szerkezetét. Ezt követően kerülhetett sor a pincetömb kiemelésére, ami az építkezés eddigi legnagyobb kihívását tartogatta – részletezte Czunyi Csaba.
„Vákuumkutas talajvízszint-csökkentést kellett végezni, hogy a tervezett alapozási szintet el lehessen érni, illetve a pince gyámolítás nélküli vízzáró alaplemezét el lehessen készíteni.”
Vízzáró vasbeton szerkezetű a pincetömb, ami a porszárazságot igénylő részeknél külső oldali, utólag felhelyezhető, öntapadó, talajvíznyomás elleni membránszigetelést kapott az érintett alaplemez- és pincefalszakaszokon. A fejlesztési terület vastag feltöltési rétege miatt továbbá a pince nélküli épületrész alaplemeze alatt fúrt cölöpözéses gyámolításra is szükség volt.
Eddig az alapozás és a szerkezetépítés készült el a 5. emeletig, ahol az előregyártott lépcsőkarokon kívül helyszíni monolit vasbeton szerkezet épül. Jelenleg a homlokzatburkolat előkészítő munkái és a gyártmánytervezés mellett az 6.emelet szerkezetépítése folyik; mivel pedig egy-egy szint elkészítése 14-16 napot vesz igénybe, a szerkezetépítési munkák tervezett befejezése a 7. emelet feletti födém és a tetőszinti szerkezetek bebetonozásával május közepére várható.
Horváth Ferenc projektvezető hangsúlyozta:
„A fejlesztő WING az épületre BREEAM Good minősítést kívánja szerezni. Ennek részeként hangsúlyt kap a környékkel való folyamatos és nyitott kommunikáció. A kivitelező emellett kiemelt figyelmet fordít a víz- és energiafelhasználás, illetve a széndioxid kibocsájtás korlátozására, a bontási anyagok minél nagyobb arányú újrahasznosítására, valamint az építőanyagok fenntartható forrásból történő beszerzésére is.”
A shell&core kivitelezés várhatóan 2024 októberében fejeződik be.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.