A 25,67 kilométeres gyorsforgalmi útszakaszt 5 csomóponttal és 2 pihenőhellyel építik majd fel.
Tovább halad a tavaly szeptemberben bejelentett M49-es gyorsforgalmi út építkezésének előkészítése. A Mátészalkáig haladó M3-as autópályát a Romániában fekvő Partium határával összekötő 2x2 sávos új út Csengersimánál, Szatmárnémeti közelében fog véget érni.
Februárban megírtuk, hogy az Ökörtófülpös és az országhatár közötti szakasz környezetvédelmi engedélyeinek és hatástanulmányainak beszerzése folyamatban van. Most a tervezett útszakasz Mátészalka-Ökörtófülpös közötti 25,67 kilométeres szakaszára írtak ki pályázatot - derül ki az uniós közbeszerzési tájékoztatóból. Ennek során a környezetvédelmi engedéllyel már bíró tervezett pálya engedélyezési és részleges hatálybalépésű kiviteli tervét fogják elkészíteni a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megbízásából.
A határon túli magyarságot közelebb hozó és egyben Kelet-Magyarország gazdaságára is élénkítő hatással járó beruházás során
A gyorsforgalmi út megtervezésénél figyelnek arra, hogy később autópályává lehessen alakítani a most megtervezett szakaszt. A pályán 5 csomópontot alakítanak ki:
A pálya melett a 12+600-as és a 25+000-ás szelvénynél is kétoldali pihenőhelyet alakítanak ki.
Ezen felül Őrnél 3 kilométernyi, Győrteleknél 4 kilométernyi, Porcsalmánál pedig szintén 4 kilométernyi 2x1 sávos bekötőút fog az M49-eshez csatlakozni, ezek terveit is elkészítik.
A kalocsai ártéri hídon már a korlátokat szerelik; a mederhídon gőzerővel építik a főtartókat; a paksi oldalon pedig zajlik a hídszerkezet tolása a Duna Aszfalt által kivitelezett nagyszabású hídépítő projektben.
A SWIETELSKY munkájával Kesztölc bekötőútját modernizálják a Magyar Közút beruházásában.