Az 510 méteres átjáró háromvágányosra bővül, a forgalmát a kivitelezés alatt is fent kell tartani.
Megjelent a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ajánlati felhívása a budapesti a Rákóczi híd szomszédságában fekvő déli összekötő vasúti Duna-hídra. A kiírás tárgya a kiviteli tervek elkészítése és a kivitelezési munkák elvégzése az eredetileg 1877-ben átadott hídon.
A projektről utoljára tavaly augusztusban írtunk, akkor derült ki, hogy az új vasúti pálya kiviteli terveit a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., az MSc Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft. és a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készíti el.
A IX. kerületi Soroksári utat és az újbudai Nádorkertet összekötő, 510 méteres híd elsőként 1877-ben készült el, ám később nem tudott megfelelni a megnövekedett igényeknek, így 1913-ra egy új híd épült a helyén. A visszavonuló németek a hidat 1944-ben felrobbantották, a híd harmadjára 1950-re készült el, azonban az utóbbi több mint 50 évben igencsak megöregedett.
A mostani kiírás szerint a beruházásban a régi felszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos felszerkezetet építenek. Az eddig kétvágányos, most háromvágányosra bővülő hídhoz egy új, cölöpfalas hídfőt is kell építeni a budai oldalon.
Az érintett vasúti pálya infrastruktúráját is át kell építeni: többek közt a biztosítóberendezés, a vonatbefolyásoló rendszer és a távközlés is megújul. A projektben zajvédő falak is létrejönnek.
Tekintettel a vasútvonal fontosságára, a kivitelezés alatt a vasúti forgalmat két vágányon folyamatosan fenn kell tartani a műszaki leírásban részletezettek szerint.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.