A Zemplénkő és a Ke-Víz kivitelezésében zajló fejlesztésben a korábban elkészült 6,7 kilométernyi utat most 7,8 kilométernyi pályával egészítik ki és fejezik be.
Megkezdte a töltésépítési munkákat a Zemplénkő Kft., a Ke-Víz 21 Zrt. szakemberei és munkásai pedig a humuszolást követően szintén ezeken a feladatokon dolgozhatnak majd a Nyíregyházát nyugaton elkerülő 338-as út két részben épülő új szakaszán – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési (NIF) Zrt. nemrég a Szabolcs Online-t.
A most összesen 7,8 kilométeren elkészülő pályára Nyírszőlősnél több munkagéppel is felvonultak a kivitelezők. A projektről legutóbb a tavaszi alapkőletételkor számoltunk be: a két alprojektben kivitelezett útvonal összesen mintegy nettó 9,2 milliárd forintból épül meg 2019 negyedik negyedévéig. A kormányzati forrásból finanszírozott beruházáson kiegészítik a korábban átadott 6,7 kilométeres szakaszt: a kétszer egy sávos út új nyomvonalon jön létre, 12 méteres koronaszélességgel, 3,5 méteres sávszélességgel, 2,5 méteres padkaszélességgel.
A fejlesztésben
A napokban Hideg András, a NIF kommunikációs igazgatója elmondta: a fejlesztés menetrend szerint halad, várhatóan 2019 negyedik negyedévében várható az elkerülő új részének átadása. Az állami útépítő vezető szakembere szavaiból kiderült: a Zemplénkő által épített szakaszon a most lezárt munkafázist követően a műtárgyépítés indulhat el, várhatóan tavasszal. Az igazgató kifejtette: a Ke-Víz által kivitelezett szakaszon a hamarosan beinduló töltésépítésen kívül folyamatban van a közművek kiváltása is.
A beruházásról Kovács Ferenc nyíregyházi polgármester korábban azt mondta: a belváros tehermentesítése mellett az új út megépülése országosan is jelentős iparfejlesztési területet nyit meg közvetlen autópálya kapcsolattal.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.