Az észak-déli irányú közlekedést segítő belső elkerülő épül a megyeszékhelyen.
A beruházó NIF Zrt. közzétette a Győr belső keleti elkerülő útjára vonatkozó ajánlati felhívást a TED-en. A leendő nyertesnek az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint az építési engedélyek megszerzése lesz a feladata a projektben.
Az új nyomvonalon létrejövő, közel 3 kilométeres út az 1-es főút és a 14-es főút között teremt kapcsolatot a város jelentős részének elkerülésével. Az elkerülő az 1-es főúttól az Ipar utca meghosszabbításaként indul.
A közbeszerzés az új utat az észak-déli győri közlekedési főtengely hiányzó szakaszaként írja le. A beruházásban egy új híd is épül a Mosoni-Dunán, mely kerékpáros és gyalogos átkelővel jön létre.
A belső keleti elkerülő az 1-es főút és az új Bácsai út közötti 1,27 kilométeren négysávos útként jön létre, így az új Duna-híd is négy sávot kap. Az új Bácsai út és a 14-es főút között kétsávos utat alakítanak ki. Az Ipar utca és az 1-es főút csomópontjában jelzőlámpás turbó körforgalom jön létre, ugyanakkor a Bácsai úti csomópont és a 14-es főút csomópontja is körforgalmat kap.
Novemberben egy másik új Mosoni-Duna-híd építéséről is hírt adtunk, miután Győr 813-as külső elkerülőjét meghosszabbítják, a 14-es főúttól egészen a 85-ös főútig nyújtva az elkerülőt. Ugyanakkor a 813-as északi szakasza is átszelte a Mosoni-Dunát, az utat és a hozzá épült hidat tavaly márciusban adták át.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.