A Dömper és a Subterra-Raab által kivitelezett Sopron-közeli két útszakaszon jelenleg is használják az ideiglenes vasúti vágányokat és már dolgoznak egy híd kialakításán is.
Idén már februárban megkezdődtek a földmunkák az M85-ösön a kedvező időjárásnak köszönhetően. Az összesen 57,5 kilométer hosszú, négy részprojektben megépülő 2x2 sávos útvonalon
Miután az utóbbi két szakasz munkálatairól nemrég beszámoltunk, most képgalériát tudunk közölni az építkezésről a kivitelezőknek és a beruházó NIF Zrt.-nek köszönhetően.
Az itt zajló számos munkálat közül a 15. számú, Sopron és Szombathely között futó vasútvonal és az M85-ös találkozásánál épülő híd földmunkáit már korábban megkezdte a Dömper és a Subterra-Raab. Itt ahhoz, hogy az átkelőt kialakíthassák, a kivitelezők 2018-ban mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát építettek ki, melyre a 15-ös vonalat már át is terelték. Itt úgy építenek ki egy átkelőt, hogy az betöltse a korábbi pályalapon kialakult rést: a munkálatok végén itt kelnek majd át a vonatok az M85-ös felett.
Korábbi információink szerint az út kialakításához szükséges nagytömegű töltésépítések és a bevágások fejtései is korán elindultak idén. Emellett többek között a mérnökségi telep kialakításához szükséges munkálatok is zajlanak már az M85-ös építkezésének hármas szakaszán.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.