A februári időjárás kifejezetten kedvező volt az ország északnyugati sarkában elkészülő gyorsforgalmi út projektjének. Új hírek érkeztek a Dömper és a Subterra-Raab konzorciumában épülő szakaszokról.
Rendszeresen tájékoztatunk az M85-ös építkezéséről, ahol a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában négy részprojektben összesen 57,5 kilométeres négysávos út épül jelenleg:
A projektről legutóbb decemberben számoltunk be. Most az elmúlt hónapban zajló munkálatok hármas és négyes szakaszt érintő részéről kapott új információkat lapunk: mint kiderült az időjárás annyira kedvezett a kivitelezésnek, hogy csak két olyan nap volt a hónapban, amikor nem lehetett dolgozni.
A Nagylózs-Sopron-kelet-szakaszon a pályaszerkezet építése kifejezetten jó ütemben zajlik: a teljes CKT-mennyiség több mint 60 százalékát, az aszfaltmennyiségnek pedig közel 40 százalékát dolgozták már be.
A Nagycenk-, illetve a Sopron-kelet csomópontok forgalomnak történő átadása is egyre közeledik.
Ezen a szakaszon a cölöpözés már mindenhol elkészült és a hidaknál a szerkezetépítés zajlik, illetve a mérnökségi telep szerkezetépítkezésén is dolgoznak. A szalagkorlátokat is építik, ugyanúgy, mint az ÜHK (vagyis a pályaüzemeltetést támogató elektronikai alrendszerek) alépítményét.
A négyes számú, Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont között futó szakaszon pedig a földműépítés végénél járnak: előreláthatólag egy hónap múlva teljesen lezárul ez a munka.
A CKT beépítése itt már a jövő héten megkezdődik, illetve az összes áteresz (kishüllő-átjáró) is elkészült. A műtárgyaknál itt még van ahol a cölöpözéseket végzik, de van ahol már a szerkezetépítések és a gerendabeemelések zajlanak.
Többek közt egy 160 tonnás autódaru és sarunkként 18, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszert alkalmaztak a minél gyorsabb kivitelezés érdekében.
Elkészült a Csanádapáca és Kaszaper közötti útszakasz egy részének felújítása.