A két útszakaszon összesen közel 35 kilométernyi burkolatot erősítenek meg, valamint párhuzamos kerékpárutakat is kiépítenek.
Elnyerték a tervezést az 51. sz. főút Kalocsánál található szakasza és az M9-es gyorsforgalmi út közötti szakasz, valamint Kalocsa belterületi szakaszának fejlesztésére – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A Nemzeti Infrasturkútra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában fejlesztés tervezési feladatait a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. végzi 420 millió forintért.
A tervezési feladat magába foglalja a meglévő nyomvonal az 5122-es jelű úti csatlakozásától az M9-es gyorsforgalmi út csomópontjáig tartó, jelenleg 24 kilométer hosszú szakasza burkolatmegerősítésének és párhuzamos kerékpárút megvalósításának előkészítését.
A fejlesztés tartalmazza a Csorna-foktői csatorna, a Vajas-fok, a Váradi-fok-csatorna és a Garábi-csatorna feletti hidak vagy átereszek korszerűsítését vagy újratervezését is.
A tervezési közbeszerzés egy másik szakasz munkálatait is magába foglalja, az 55-ös számú főút fejlesztését Baja és Pörböly között. Ennek feladatait az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. végzi el közel 350 millió forintból.
A tervezési szerződés tartalmazza a meglévő nyomvonal 51. és 551. sz. utak csomópontjától a Pörböly előtti vasúti keresztezésig tartó, jelenleg 9,6 km hosszú szakasz burkolatmegerősítésének és Pörböly település lakott területi határáig vezetett párhuzamos kerékpárút előkészítését. Mindezek a Baja utáni három Duna-ártéri-híd áttervezésével, a főút feletti vasúti hidak áttervezésével vagy önálló hullámosított acéllemez szerkezet tervezésével, valamint a bajai Türr István Duna-híd nem engedély köteles felújítási tervének elkészítésével valósulnak meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.