2020.07.06, Hétfő
Látványosan halad a Sopront az országos gyorsforgalmi hálózatba bekötő útépítés
Fotók: Griechisch Tamás/sopronmedia.hu

Látványosan halad a Sopront az országos gyorsforgalmi hálózatba bekötő útépítés

magyarepitok.hu, sopronmedia.hu

2020.05.26. 08:01 - Szabó Ákos

A Dömper, a Pannon-Doprastav, a Subterra-Raab, a Strabag, a Belfry, az EuroAszfalt, a SWIETELSKY Magyarország és a Betonútépítő is dolgozik a feladaton.

Hirdetés

Havi rendszerességgel írunk az M85-ös gyorsforgalmi építkezéséről, főként a már egyre látványosabban kinéző 57,45 kilométeres Csorna-Sopron szakaszról (de a Sopron utáni, alagúttal épülő részről is kaptunk már konkrét munkálatokról szóló híreket).

 

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. projektjeiben:

  • a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti 20,05 kilométert a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma kivitelezi;
  • a Fertőd-Endrédmajor csomópont és Nagylózs közötti 15,6 kilométeren az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. társulása építkezik;
  • a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren (hármas szakasz) pedig a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alakítja ki az új utat, akárcsak a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeren is (négyes szakasz).

Emellett a 2x2 a gyorsforgalmi utat az osztrák határig, a soproni északnyugati elkerülőt és több más jelentős útszakaszt is megvalósítanak egy idén elrajtolt projektben, melyet a Dömper és a Subterra-Raab a Pannon-Doprastav Kft.-vel együtt vállalt el.

Az év végére 2x2 sávon Budapestig lehet autózni

Most a sopronmedia.hu közölt adatokat és fotókat az épülő pályáról. Mint írják, minden valószínűséggel megvalósul a soproniak több évtizedes álma az év végére és 2x2 sávos úton lehet majd a határmenti városból egészen Budapestig utazni.

 

A képre kattintva néhány képet láthatnak a teljes sorozatból, mely a sopronmedia.hu cikkében tekinthető meg.

Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője tájékoztatása szerint

  • május végéig az első ötven kilométeren befejeződik a földmunka,
  • több szakaszon pedig már a pályaszerkezeti rétegek is elkészültek, amelyekre már közvetlenül a kopóréteg kerül majd.

A csomópontok és a szerkezeti műtárgyak még eltérő készültségi állapotban vannak:

  • van, ahol szerkezetépítésnél járnak a kivetelezők,
  • illetve van olyan műtárgy is, amelyet már átadtak a forgalomnak.

 

 

Emellett pedig olyan szakasz is található az M85-ösön, ahol már aszfalt is került az útra és csak a szalagkorlátokat szerelik, valamint a védőkerítést építik.

A beszámoló külön kitér két alprojektre:

  • a Sopron-kelet és a Fertőrákosi-csomópontok közötti területre, ahol a kivitelezők a nagytömegű földmunkákon dolgoznak, illetve néhol a pályaszerkezet is látszik már;
  • valamint a Fertőrákosi-csomópont és az országhatár közötti szakaszra, ahol az előkészítő munkálatokat, mint a lőszermentesítést és a fakivágásokat már befejezték, és most a növényeket és cserjéket távolítják el a területről.

 

Galéria

ÚtépítésDömper Kft.Pannon-Doprastav Kft.Subterra-Raab Kft.StrabagBelfry PE Kft.EuroAszfalt Kft.Swietelsky Magyarország Kft.Betonútépítő Zrt.

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés