A Dömper, a Pannon-Doprastav, a Subterra-Raab, a Strabag, a Belfry, az EuroAszfalt, a SWIETELSKY Magyarország és a Betonútépítő is dolgozik a feladaton.
Havi rendszerességgel írunk az M85-ös gyorsforgalmi építkezéséről, főként a már egyre látványosabban kinéző 57,45 kilométeres Csorna-Sopron szakaszról (de a Sopron utáni, alagúttal épülő részről is kaptunk már konkrét munkálatokról szóló híreket).
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. projektjeiben:
Emellett a 2x2 a gyorsforgalmi utat az osztrák határig, a soproni északnyugati elkerülőt és több más jelentős útszakaszt is megvalósítanak egy idén elrajtolt projektben, melyet a Dömper és a Subterra-Raab a Pannon-Doprastav Kft.-vel együtt vállalt el.
Most a sopronmedia.hu közölt adatokat és fotókat az épülő pályáról. Mint írják, minden valószínűséggel megvalósul a soproniak több évtizedes álma az év végére és 2x2 sávos úton lehet majd a határmenti városból egészen Budapestig utazni.
Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője tájékoztatása szerint
A csomópontok és a szerkezeti műtárgyak még eltérő készültségi állapotban vannak:
Emellett pedig olyan szakasz is található az M85-ösön, ahol már aszfalt is került az útra és csak a szalagkorlátokat szerelik, valamint a védőkerítést építik.
A beszámoló külön kitér két alprojektre:
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.