A fertőrákosi csomópont és a soproni országhatár közötti a Dömper, a Pannon-Doprastav és a Subterra-Raab konzorciuma építi az M85-ös befejező szakaszát.
Kerékgyártó Attila, a Dömper Kft. projektvezetője részletes elemzést publikált az Innotéka magazin áprilisi számában az M85-ös gyorsforgalmi útnak a Sopron és az országhatár között zajló fejlesztéséről. A fertőrákosi csomópont és a soproni országhatár közötti szakaszt, valamint ezt kiegészítve Sopron északnyugati útját is a Dömper a Kft., a Pannon-Doprastav Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma építi fel.
A beruházás közvetlenül kapcsolódik az M85-ös Csorna és Sopron keleti csomópontja között zajló építéséhez, melyet négy szakaszon kiviteleznek.
A cikkből kiderül, a környezetvédelmi monitoringvizsgálatok már elkészültek, a területszerzés szinte teljes mértékben megtörtént. A keleti oldalon a lőszermentesítés, bozót- és cserjeirtás, valamint a humuszolás befejeződött, így a munkaterület fizikálisan is összeolvad a kapcsolódó IV. szakasz (a Sopron Kelet - Fertőrákos szakasz, a fent említett négy ütem legnyugatibb eleme - a szerk.) nyomvonalával.
"Márciusban megkezdődött a földmunka, az alagút előbevágásának és az ideiglenes portálrézsű kialakítása érdekében, hogy a felvonulási terület és az alagút keleti portálán keresztül a konkrét járat fejtése megkezdődhessen" - derül ki a szakmai beszámolóból.
Ezen a területen alakítják ki az alagút építéséhez tartozó felvonulási területet, annak minden szükséges ideiglenes létesítményével. Itt elhelyeznek egy szakmai célú látogatóközpont is - olvasható a cikkben.
A jóváhagyott ütemterv szerint 2020 nyarának végén az alagút bal oldali járatának fejtése megkezdődhet.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.