Az ország északnyugati sarkában épülő négysávos úton a Dömper és a Subterra-Raab többek között a hídépítési folyamatokkal is jól haladt az elmúlt időszakban.
Az M85-ös gyorsforgalmi út mintegy 57,5 kilométerén, Csorna és Sopron között 2018 első hónapjaiban zajlik a munka négy szakaszra bontva, a beruházás fejleményeiről havi rendszerességgel számol be lapunk.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. projektjében
A napokban ez utóbbi két szakaszról kapott érkezetek új hírek. Jelenleg minden területen előre haladnak, kisebb fennakadásokat okoznak csak az alapanyag- és késztermékbeszállítások.
A hármas szakaszon (Nagylózs és Sopron-kelet között) a pályaszerkezetépítés a tervek szerint halad, várhatóan június második felében elkezdődik a kopóréteg készítés. A szakaszon egy vasúti híd két nyílásának gerendáit a hónapban emelték be, további kettő nyíláson pedig áprilisban végzik el ezt a munkát, mellyel ez a munkafolyamat a műtárgyon véget is ér.
A kialakult koronavírus-helyzet mellett a helyszíni munkavégzés a hivatalos egészségügyi útmutatások maximális betartásával halad (a hazai útépítési projektek biztosításáról többször írtunk már a NIF és a másik állami útépítési óriásberuházó, a Magyar Közút intézkedéseit és előírásait tolmácsolva). Így többek között a személyes meetingeket teljes egészében leállították, a kivitelezők kizárólag videókonferencián keresztül tartják a kapcsolatot a megrendelővel és a mérnökkel is.
Az M85 hármas szakaszán még arról is beszámolhatunk, hogy az elmúlt időszakban az összes műtárgy cölöpözését befejezték, illetve tovább halad a szalagkorlát kiépítése is. A szintén itt található mérnökségi telepszerkezetépítési munkái pedig március végére érnek véget.
A négyes, vagyis a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópontok közötti szakaszon pedig április végére az összes földmunka elkészül. A balfi csomópontig már most is pályaszerkezet építése folyik, a CKT- és alaprétegeken dolgoznak, vagyis az aszfaltozásnál járnak. Itt áprilisban cárhatóan befejezik az utolsó három műtárgy cölöpözését is.
Az első számú sztráda fejlesztéséhez az MKIF összesen 72 hidat és felüljárót épít újjá vagy: a most bontott átkelő az előbbi kategóriába tartozik. Éjszakai forgalomkorlátozás várható az autópálya alatt átvezető úton.
Városi útszakasz kap teljes rekonstrukciót.