A Csorna és Fertőrákos közötti szakaszon már előrehaladott állapotban van a projekt; az osztrák határig nyúló folytatásban ősszel elkezdődhet az alagút kivitelezése.
A jelenlegi készültségi fok ismeretében a december 31-i teljesítési határidőig a forgalomba helyezésnek műszaki akadálya előre láthatóan nem lesz, így az M85-ös gyorsforgalmi út az év végére várhatóan eléri Sopront – derül ki az innoteka.hu cikkéből.
A Csorna és Fertőrákos között számos vállalat kivitelezésében zajló munkában szinte minden munkafolyamat mutatja magát a cikk szerint. Az alakító földmunkától, a műtárgy- és magasépítésen, a pályaszerkezet-fektetésen, a forgalomtechnikán keresztül a befejező munkák közé sorolt vadvédő kerítés, üzemi hírközlés (ÜHK) és növények telepítéséig többféle fázis megfigyelhető.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 57 kilométert felölelő beruházását
A cikk ugyanakkor külön kitér a Fertőrákos és az osztrák határ között kiépülő további szakaszra, amelyet a Dömper a Kft., a Pannon-Doprastav Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma épít fel.
Ezen a szakaszon
Az összegzésből többek közt kiderül, az alagút zárt szakaszának ideiglenes szerkezeteire a kiviteli tervek elkészültek, az előzetes szakhatósági eljárás folyamatban van. Amennyiben a hatósági eljárás során a szükséges feltételeket a konzorcium teljesíti, szeptember vége után következhet a tervezett alagútszentelés, illetve elkezdődhetnek a kivitelezési munkafolyamatok.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.