Lezárult a nagykanizsai délkeleti elkerülőjének tervezésére vonatkozó közbeszerzés.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a TED-en kihirdette a nagykanizsai délkeleti elkerülő szakaszra vonatkozó tervezői közbeszerzést. A tervek korszerűségi felülvizsgálatát a Pannonway Kft. végezheti – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A tervezett új út Nagykanizsa sűrűn beépített részét elkerülve a 61-es főút és a Murakeresztúrra vezető 6833-as közút között teremt majd kapcsolatot.
A jelenlegi tervek alapján:
A tervezési fázisok során a fentiek még változhatnak/növekedhetnek.
A 2016-os tanulmányterv és nyomvonal elkészítését követően Nagykanizsa érintett területén több nagyobb beruházás kezdődött meg, amelyek jelentős forgalmi átrendeződést generálnak. Emiatt indokolt a 2016-ban elkészült tanulmányterv és a nyomvonal felülvizsgálata, valamint ezek szükség szerinti módosítása.
A korábbi tanulmánytervi nyomvonal szerint a 2x1 sávos elkerülő becsült hossza 6,8-8,6 kilométer, az elkerülő és a városi bekötések becsült hossza pedig együttesen 10-12 kilométer.
A tervező feladata többek között:
A hídépítők hagyományos szertartását ezúttal Budapest egyik legjelentősebb projektjén alkalmazták a Duna Aszfalt által szervezett eseményen.
A központi forgalomirányító rendszer (KÖFI) segítségével az állomási jelző- és biztosítóberendezéseket egy központból működtetik a teljes vonalon, a rendszer pedig folyamatos és pontos visszajelzést ad a berendezések állapotáról, valamint a közlekedő vonatok helyzetéről.
Egy 200 méter szerkezeti hosszúságú, Tisza folyón átívelő új közúti híd is létesül.