Lezárult a nagykanizsai délkeleti elkerülőjének tervezésére vonatkozó közbeszerzés.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a TED-en kihirdette a nagykanizsai délkeleti elkerülő szakaszra vonatkozó tervezői közbeszerzést. A tervek korszerűségi felülvizsgálatát a Pannonway Kft. végezheti – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A tervezett új út Nagykanizsa sűrűn beépített részét elkerülve a 61-es főút és a Murakeresztúrra vezető 6833-as közút között teremt majd kapcsolatot.
A jelenlegi tervek alapján:
A tervezési fázisok során a fentiek még változhatnak/növekedhetnek.
A 2016-os tanulmányterv és nyomvonal elkészítését követően Nagykanizsa érintett területén több nagyobb beruházás kezdődött meg, amelyek jelentős forgalmi átrendeződést generálnak. Emiatt indokolt a 2016-ban elkészült tanulmányterv és a nyomvonal felülvizsgálata, valamint ezek szükség szerinti módosítása.
A korábbi tanulmánytervi nyomvonal szerint a 2x1 sávos elkerülő becsült hossza 6,8-8,6 kilométer, az elkerülő és a városi bekötések becsült hossza pedig együttesen 10-12 kilométer.
A tervező feladata többek között:
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.