2024.04.26, Péntek

Hirdetés

Erre a változásra kell készülni Sopronban az M85-ös építése kapcsán
Főkép: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Erre a változásra kell készülni Sopronban az M85-ös építése kapcsán

magyarepitok.hu

2021.03.09. 15:40 - Kalácska-Nagy Nóra

A soproni Tómalom utca szintjét az aluljáró szakaszán le kell süllyeszteni, és ezt a munkát csak teljes lezárás mellett lehet elvégezni.

Hirdetés

Ahogy arról korábban beszámoltunk, tavaly decemberben adták át a Sopront az ország gyorsforgalmi úthálózatába bekapcsoló M85-ös út Csornától Sopron-kelet csomópontig érő szakaszát, mellyel jelentősen felgyorsult a város közlekedése. Azonban a munkálatok nem álltak le, a beruházás egészen az országhatárig tartó pályaíven és kiegészítő elemekkel halad. A már korábban megkezdett Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma (DS Konzorcium) építkezik.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épülő M85 gyorsforgalmi útjának ezen részén, vagyis a IV. részen, március 16-tól április 30-ig a soproni Tómalom utca lezárásra kerül az M85 nyomvonala alatt áthaladó részen.

A lezárásra azért van szükség, mert a Tómalom utca szintjét az aluljáró szakaszán le kell süllyeszteni, és ezt a munkát csak teljes lezárás mellett lehet elvégezni.

Kerülni a lezárás ideje alatt a Nemeskúti út irányából külön erre a célra kiépített terelőúton lehet, a térképvázlaton zölddel jelölt útvonal szerint.

Térkép: DS Konzorcium

A korábban átadott szakaszok az alábbi vállalatok munkájával valósultak meg:

  • az I. szakaszon Csorna és a Fertőd közötti a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma kivitelezett 20,05 kilométeren (a térképen pirossal);
  • a II. szakaszon Fertőd és Nagylózs közötti az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. dolgozott 15,6 kilométeren (a lila szakasz);
  • míg a III. szakaszon Nagylózs és Sopron-kelet között a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. építkezett 15,4 kilométeren (narancssárgával jelölve).

Emellett tavaly megkezdték az út osztrák határig tartó folytatásán is a munkát, ahol szintén a Dömper és a Subterra-Raab dolgozik, kiegészülve a Pannon-Dobrastav Kft.-vel hármas konzorciumban.

Itt a főbb feladatok

  • egy közel 4 kilométeres négysávos pálya kiépítése, egy 780 méter hosszú alagúttal és két híddal;
  • Sopron északnyugati elkerülőjének kiépítése, összesen 3,6 kilométer újépítésű utat átadva;
  • valamint a 84-es főút már eddig is használt négysávos szakaszának felújítása egészen a határátkelőig.

 

ÚtépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Dömper Kft.StrabagBelfry PE Kft.EuroAszfalt Kft.Swietelsky Magyarország Kft.Betonútépítő Zrt.Subterra-Raab Kft.Pannon-Doprastav Kft.M85-ösSopron

Hírlevél

Hirdetés