2021.09.19, Vasárnap
Ezzel a munkával folytatódik az M85-ös építése
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Ezzel a munkával folytatódik az M85-ös építése

magyarepitok.hu

2021.03.19. 10:42 - Kolinek Nóra

A Dömper és a Subterra-Raab munkájával helyezik új nyomvonalra a Sopron belterületén haladó útvonalat.

Hirdetés

Az M85 autóút Sopron-kelet és Fertőrákos csomópont közötti szakasz fejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezett – derült ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből.

Az M85 autóút Csorna és Fertőrákos csomópont közötti szakaszának kiépítése négy részben történik meg. A jelenlegi IV. szakaszon Sopron-kelet és Fertőrákos csomópont közötti 6,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma (DS Konzorcium) építkezik. A közlemény szerint most

megkezdődik a Sopron belterületét is érintő, 8527-es Fertőrákosi út új nyomvonalra helyezése a Pozsonyi út és a 84-es főút között.

Az új nyomvonal a Szent Mihály temetőt megkerülve, a jelenlegi Mély út nyomvonalához igazodik.

Térkép: NIF

 

Ezért van szükség a nyomvonal áthelyezésére

A korábban átadott szakaszok az alábbi vállalatok munkájával valósultak meg:

  • az I. szakaszon Csorna és a Fertőd közötti a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma kivitelezett 20,05 kilométeren (a lenti térképen pirossal);
  • a II. szakaszon Fertőd és Nagylózs közötti az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. dolgozott 15,6 kilométeren (a lila szakasz);
  • míg a III. szakaszon Nagylózs és Sopron-kelet között a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. építkezett 15,4 kilométeren (narancssárgával jelölve).

A mostani közleményből kiderül, az autóút Sopron-kelet és Fertőrákos csomópont közötti, illetve a Fertőrákos csomópont és az országhatár közötti szakaszai eltérő időpontban készülnek el. Emiatt Sopron belterületén a 84-es főút és 8527-es út körforgalmú csomópontjában a megnövekedett forgalom hatására a jelenlegi kialakítás áteresztő képessége várhatóan nem lesz megfelelő, és mivel a körforgalmú csomópont átépítése nem oldható meg, ezért a forgalom átvezetésére egyéb közlekedésfejlesztési megoldás kialakítására volt szükség.

A tervek szerint az 8527-es út temetőt megkerülő új nyomvonalának kiépítése mellett megtörténik az út M85 Fertőrákos csomópontig tartó szakaszának a burkolatfelújítása is.

 

Régészeti feltárásokkal kezdődik az új nyomvonal kiépítése

Az elkövetkező időszakban az új nyomvonallal érintett szakaszon megtörténnek a geodéziai kitűzések, és megkezdődnek a régészeti feltárások. A tényleges kivitelezési munkálatok az érintett közművezetékek kiváltásával várhatóan májusban indulnak el.

Az M85 autóút Sopron-kelet – Fertőrákos csomópont közötti szakaszán várhatóan még áprilisban átadják a forgalomnak az 8527-es Fertőrákosi út autóút feletti átvezetésére szolgáló műtárgyat, majd várhatóan június elején sor kerül az autóút Sopron-kelet és Balf csomópont közötti szakaszának a forgalomba helyezésére is.

Az autóút Balf csomópont és a Fertőrákos csomópont közötti szakaszának teljes körű átadása a 8527-es út fejlesztéseivel együtt várhatóan 2022 év elején történhet meg.

ÚtépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Dömper Kft.Subterra-Raab Kft.StrabagBelfry PE Kft.EuroAszfalt Kft.Swietelsky Magyarország Kft.Betonútépítő Zrt.M85-ösSopron

Hírlevél

Hirdetés