2024.04.18, Csütörtök
Így indult el munka a hárosi Duna-híd építkezésének utolsó szakaszán
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Így indult el munka a hárosi Duna-híd építkezésének utolsó szakaszán

magyarepitok.hu

2021.03.23. 15:41 - Szabó Ákos

A kivitelező szakemberei és munkásai először egy sávot zártak le és alapozási munkával kezdték a híd projektjének utolsó szakaszát.

Hirdetés

Múlt héten számoltunk be arról, hogy az M0-ás déli szakaszán található hárosi híd (másik nevén Deák Ferenc híd) első elemeinek építéséhez, 30 évvel ezelőttre visszanyúló anomáliákat tárt fel a Műegyetem vizsgálata, így ismét munkálatokat végeznek az átkelőn. Mint a projektben beruházói szerepkört ellátó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatott:

egy utolsó részleges lezárási időszakra lesz szükség a hosszú távú biztonságos működtetéshez.

Egy korábbi interjúnkban már leírtuk, hogyan biztosították rövid távon a hidat és miért volt fontos az újabb vizsgálatok levezetése.

 

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Miután hétfőn le is zárták a híd déli, M5 autópálya felé vezető hídján a szélső forgalmi sávot, szerkesztőségünk utána járt, mivel kezdődött a munka. Megtudtuk: az STR M0-ás konzorcium szakemberei

  • az M1-től az M5-ös felé tartó jobb pályán a Duna-híd előtti töltésen zajvédő fal építését készítik elő, amihez az alapozási munkákat végzik el.
  • Emellett a hídon is a zajvédő falat építenek.

 

 

Az új ütemterv szerint egy tavaszi és egy nyári részleges lezárás után használhatják majd teljes értékben az autósok a pályát. Az év végére pedig várhatóan elkészül minden munka (ez utóbbi szakaszban a közlekedést már lényegileg nem befolyásoló módon dolgoznak majd).

 

 

Galéria

ÚtépítésM0-áshídfelújításhídépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)StrabagM5-ösDuna hídzajvédelemútépítés

Hírlevél

Hirdetés