Budapest elkerülő útjának fontos hídján a zajvédő fal építése hamarosan befejeződik, miközben párhuzamosan felkészülnek a későbbi munkálatokra.
Korábban már többször beszámoltunk az M0-s déli, Hárosi vagy Deák Ferenc néven is ismert hídjának fejlesztéséről, mely jelenleg is zajlik. Most arról értesültünk, hogy a főváros közlekedése szempontjából fontos műtárgyon és a közvetlen közelében a befejezéshez ért a zajárnyékoló falak kialakítása.
A NIF Zrt. beruházásában és az STR M0 Konzorcium kivitelezésében megvalósuló munka kapcsán arról már beszámoltunk: miután még korábban a Műegyetem felmérése évtizedes múltra visszatekintő anomáliákat tárt fel a 30 éves hídon, bejelentették, hogy ideiglenes lezárásokkal kell számolni, a munkálatok pedig zajlanak. Emellett a híd biztonságának felügyeletéről és a vizsgálatokról részletes információkat kaptunk a NIF beruházási vezérigazgató-helyettesével felvett tavalyi interjúnkban is.
Azóta nemcsak a szerkezeten folytatódik a beruházás, hanem a projektben meghatározó részt képviselő burkolatfelújításhoz és közlekedési minőség fejlesztéshez kapcsolódó munkák is zajlanak. A zajárnyékoló falak építése is ez utóbbihoz tartozik.
Miután a zajcsökkentő elemek építése magán a hídon elkészült, most a csepeli oldalon a déli pálya híd és a Halásztelki lehajtó között a töltésen épül a zajárnyékolófal. Ezt követően 2021. június 15 és 2021. szeptember között pedig a Deák Ferenc híd északi, azaz az M1 autópálya felé vezető oldal hídját zárják le teljesen a híd egyes szerkezeti elemeinek megerősítése és az új saruk beépítése érdekében.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.