A projektben a Ke-Víz, a Zemplénkő és a Debreceni Mélyépítő is dolgozik.
Megkezdődött Debrecen belvárosában a nyugati kiskörút harmadik, befejező ütemének építése - jelentette be a helyszínen a város polgármestere szerdán sajtótájékoztatón. A Hatvan és a Mester utca közötti csaknem ötszáz méteres, kétszer három sávos útszakasz több mint 1,6 milliárd forintba kerül, az önkormányzat 233 millió forint önrészt fordít a beruházásra, a többi forrást a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázatán nyerték el.
Mint korábban megírtuk, a Debreceni Mélyépítő Kft., a Zemplénkő Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt. végezheti el a beruházásban a kiskörút hiányzó, III. ütemének kivitelezését.
A polgármester felidézte: a nyugati kiskörút teljes, az Erzsébet utcától a Mester utcáig tartó több mint 1,5 kilométeres szakaszát három ütemben építették, illetve építik meg. A fejlesztés első üteme 2012-ben, a második 2015-ben indult, a harmadik, utolsó szakasz a tervek szerint 2022 augusztusára készül el.
Az útépítéshez kapcsolódóan jelentős informatikai hálózatfejlesztés is lesz, valamint az útszakasz mindkét oldalán járdát és kerékpárutat alakítanak ki és csomópontokat is átadnak.
Kiderült: a jelenlegi elképzelések szerint a nyugati kiskörút harmadik ütemének megépítése lehetővé teszi majd, hogy a vele párhuzamos Bethlen utcának a Hatvan utca, valamint a Hunyadi és Mester utca közötti szakasza csillapított forgalmú, gyalogos- és kerékpáros-centrikus útszakasz legyen,
kényelmesebbé téve például a múzeumi negyed és a Kölcsey központ megközelítését is.
Elhangzott még: a kiskörút harmadik szakasza mentén 160 új fát ültetnek el, és megújul a közvilágítás is.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.