2021.06.16, Szerda
Toronydarut állítottak Pesten a Lánchíd mellett, elkészült az évszázados híd építkezéséhez az állványzat is
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Toronydarut állítottak Pesten a Lánchíd mellett, elkészült az évszázados híd építkezéséhez az állványzat is

magyarepitok.hu

2021.06.08. 16:57 - Szabó Ákos

Csak egy hét múlva zárják le a Láncidat a forgalom előtt, de már most is látványosan halad a felkészülés.

Hirdetés

Folyamatosan tájékoztatunk a Lánchíd építkezéséről, melynek során az A-Híd Zrt. összetett munkával éleszti újjá, illetve modernizálja a főváros történelmi hídját a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában. Miután április 16-án a cég átvette a teljes munkaterületet (és ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót), május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak (itt jelentős feladatokat vállalt az alvállalkozóként bevont HBM Soletanche Bachy Kft. is), elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata.

 

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

 

100 tonnás vasbetonúlyokkal rögzítették a darut

Fotósaink minden egyes folyamatot dokumentáltak – ez történt most is, amikor a pesti oldalon befejezték az építkezés során használt két toronydaruból az elsőt (Budán is fogja egy segíteni a kivitelezést).

 

 

A most felállított 12 tonna teherbírású toronydaru horogmagassága 29,75 méter, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki.

Az alvázas kialakítású darut központi vasbetonsúlyokkal rögzítették, ezek tömege 100 tonna: azért kellett cölöpözni az alapját, mert az előzetes felmérések szerint a talaj csak így bírja el a toronydaru terhelését - írja sajtóközleményében a BKK.

 

Több, mint 2,5 kilométernyi állványcső teszi lehetővé a hídépítést

 

 

Az állványzati munkákról a magyarepitok.hu részletes információkat kapott:

  • a szerkezet építéséhez 4750 db alumínium és 720 db fa pallót,
  • 70 rácsos tartót,
  • 940 függesztő rudat, több mint 2 kilométernyi (2160 folyóméter) vízszintes
  • és 600 folyóméternyi függőleges állványcsövet,
  • valamint mintegy 22.000 csavart használtak fel.

A teljes alsó függesztett állványzat 6550 négyzetméter felületű.

 

 

Az alkatrészek jelentős része egyedileg, kifejezetten a Lánchídhoz készült. A mintegy 105 tonnányi alumíniumszerkezetet és a többi tartozékot is kézzel kellett a hídon a helyére vinni és beszerelni.

 

Ez következik a Lánchíd történetében

Az előkészületek hamarosan véget érnek, és június 16-án, szerdán hajnali 4 órakor a kivitelező teljesen lezárja a Lánchidat, illetve a budai aluljárót is. A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkálatok 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak.

Maguk a kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás. Cél, hogy Budapest 150. születésnapjára 2023-ban a megújult Lánchidat birtokba vehessék a lakók.

 

 

Galéria

ÚtépítésA-Híd Zrt.HBM Kft.LánchídhídépítéshídfelújításBKK

Hirdetés

Hírlevél

Hirdetés