Csak egy hét múlva zárják le a Láncidat a forgalom előtt, de már most is látványosan halad a felkészülés.
Folyamatosan tájékoztatunk a Lánchíd építkezéséről, melynek során az A-Híd Zrt. összetett munkával éleszti újjá, illetve modernizálja a főváros történelmi hídját a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában. Miután április 16-án a cég átvette a teljes munkaterületet (és ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót), május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak (itt jelentős feladatokat vállalt az alvállalkozóként bevont HBM Soletanche Bachy Kft. is), elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata.
Fotósaink minden egyes folyamatot dokumentáltak – ez történt most is, amikor a pesti oldalon befejezték az építkezés során használt két toronydaruból az elsőt (Budán is fogja egy segíteni a kivitelezést).
A most felállított 12 tonna teherbírású toronydaru horogmagassága 29,75 méter, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki.
Az alvázas kialakítású darut központi vasbetonsúlyokkal rögzítették, ezek tömege 100 tonna: azért kellett cölöpözni az alapját, mert az előzetes felmérések szerint a talaj csak így bírja el a toronydaru terhelését - írja sajtóközleményében a BKK.
Az állványzati munkákról a magyarepitok.hu részletes információkat kapott:
A teljes alsó függesztett állványzat 6550 négyzetméter felületű.
Az alkatrészek jelentős része egyedileg, kifejezetten a Lánchídhoz készült. A mintegy 105 tonnányi alumíniumszerkezetet és a többi tartozékot is kézzel kellett a hídon a helyére vinni és beszerelni.
Az előkészületek hamarosan véget érnek, és június 16-án, szerdán hajnali 4 órakor a kivitelező teljesen lezárja a Lánchidat, illetve a budai aluljárót is. A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkálatok 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak.
Maguk a kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás. Cél, hogy Budapest 150. születésnapjára 2023-ban a megújult Lánchidat birtokba vehessék a lakók.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.