Közvetlenül Marosvásárhely mellett.
Hétfő délután megnyitották az A3-as észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely melletti szakaszát, melyet a Strabag-csoport jelentett készre. A 4,5 kilométeres Nyárádtő-Marosvásárhely autópályaszakasz és a 4,7 kilométeres négysávos marosvásárhelyi bekötőút kivitelezése során a társaság négy hónappal a megszabott határidő előtt készült el a munkálatokkal. Az osztrák útépítő áfa nélkül 192 millió lejes (15 milliárd forint) ajánlattal nyerte el a feladatot, és kilenc évi garanciát vállalt a munkáért. A költségeket az EU forrásaiból biztosították.
A most átadott pályaszakasz építését éveken át pereskedések késleltették. Az első pályázatot 2015 januárjában megnyerő cégcsoport szerződést bontott, miután a román hatóságok több mint egy évig nem adták át neki a munkaterületet. Az útszakasz megépítésére kiírt újabb pályázatot 2017 szeptemberében a Strabag nyerte, de a versenyben alulmaradt cégek megóvták az eljárást. A megismételt eljárás nyomán a román infrastruktúrakezelő társaság 2018 novemberében egy olasz-román konzorciumot hirdetett ki győztesnek, de újabb óvások és a hatóságok döntésének eredményeként ismét a Strabag szerezhettete meg az építés jogát.
A Brassó és Bors között tervezett 415 kilométer hosszú A3-as észak-erdélyi autópálya megépítésére 2003-ban írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal, de miután a Bechtel hat év alatt csak 52 kilométer pályát épített, majd leállt a munkálatokkal, a felek 2013-ban közös megegyezéssel felbontották a szerződést.
Jelenleg a pályából két szakasz használható, melyek hossza együttesen mintegy 102 kilométer, legutóbb a Maroskece-Radnót szakasz elkészültekor közöltünk részletes cikket a pálya szakaszainak helyzetéről.
A két megépült szakasz közötti 15,7 kilométeres Aranyosgyéres-Maroskece szakasz nem épült még meg: e szakaszon ez év márciusában felbontották a szerződést a kivitelező román cégcsoporttal. A munkálatok befejezésére szeptember végén három cégcsoport tett le pályázatot, a pályázatok elbírálása pedig folyamatban van.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.