A két város között létrejövő gyorsforgalmi út a jelenleg túlterhelt 74-es főutat tehermentesíti.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette a 74-es főút Zalaegerszeg és Nagykanizsa közötti szakaszára vonatkozó közbeszerzés végeredményét. A hozzávetőlegesen 50 kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítását az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Pannonway Építő Kft. és az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. készíti elő.
Ahogy az a projekt tavaly júliusi sajtóeseményén kiderült, a két várost összekötő gyorsforgalmi út új nyomvonal kiépítését jelenti majd.
A két várost jelenleg a kétsávos 74-es főút kapcsolja össze. A beruházást az indokolja, hogy a tervek szerint az M9-es gyorsforgalmi út nem érinti majd Nagykanizsát, miután a nyomvonala a Zalaegerszeg és az M7-es autópálya között a leendő M76-os úttal lesz azonos.
Ugyanakkor a 74-es főúton jelentős a teherforgalom, és a nyári szezonban nagyon sok az átutazó külföldi turista; emiatt alternatív megoldásra van szükség.
A most megjelent hirdetmény szerint a nyertesek feladata egy döntéselőkészítő diszpozíciós tanulmányterv elkészítése, továbbá települési elkerülő szakaszok nyomvonalvizsgálata a diszpozíciós tanulmánynak megfelelően.
MIndezek mellett a teljeskörű Környezeti Hatástanulmányt (KHT) is el kell készíteniük, és meg kell szerezniük a környezetvédelmi engedélyt.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.