Összesen 67 kilométernyi főút újul meg a Dunántúl egyik jelentős közlekedési folyosóján.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a 68-as főút felújítására kiírt tervezési közbeszerzés eredményét. A 68-as út a horvát határtól indulva 95 kilométeren át egészen az M7-es autópályáig húzódik, észak-déli irányban átszelve Baranyát és Somogyot. Hossza 95 km, ezzel a második leghosszabb magyar két számjegyű út a 47-es út mögött.
A szóban forgó beruházásban a Barcsot és Balatonberényt összekötő főútnak egy jelentős részét szélesítik, illetve alkalmassá teszik a 11,5 tonnás tengelyterhelésre.
Az összesen 67 kilométer érintő fejlesztés két részprojektből tevődik össze.
A projektről már tavaly is beszámoltunk az ITM akkori közleménye alapján. Eszerint az előzetes egyeztetések során figyelembe vették az itt élők kéréseit. "Ennek nyomán körforgalmi csomópontok létesülnek Marcali mellett, és a 61-es út csatlakozásánál Böhönyénél" - idézt az akkori közlemény Móring József Attilát, Marcali és térsége országgyűlési képviselőjét.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.