A Colas a fővárosi agglomeráció délkeleti részén dolgozik.
Fontos közlekedési beruházás sajtótájékoztatóját tartották meg Érden a Polgárok Háza dísztermében március 6-án: a Budapesttől délkeletre fekvő Érd és a város közvetlen keleti szélén található Tárnok találkozásánál épül körforgalom a Vadlúd utca és a Zámori utca kereszteződésében – számol be az erdmost.hu. A munkálatokat a Colas Út Zrt. végzi el, a beruházó pedig az Építési és Közlekedési Minisztérium, a projekt uniós támogatással valósul meg, közel egymilliárd forint értékben.
A kivitelezők már eddig is dolgoztak a közműkiváltásokon és a terület előkészítésén, a következő fél évben pedig a látványosabb útépítési része valósul meg a beruházásnak. Ez egyben természetesen ideiglenes forgalomkorlátozással is jár, melyről az erdmost.hu cikkében lehet részletesen tájékozódni.
Az eseményen az ütemtervet is ismertették: eszerint márciusban folytatják a közműkiváltásokat, és a burkolatot mind a négy érintett útvonalon (Sóskúti, Zámori, Vadlúd és Rákóczi út) átvágják, illetve március közepétől április közepéig végzik el a burkolatmarási munkákat. Áprilisban és májusban a Rákóczi úti ágat építik ki Tárnok felé, júniustól július közepéig építik ki a Vadlúd utcai és a Sóskúti úti ágat, ezt követően pedig a Vadlúd utcai és a Zámori úti ágat alakítják ki, majd pedig az új csomópont valamennyi ágát szilárd burkolattal ellátva adják át a közlekedők számára. Szeptemberben építik majd meg a körforgalom középszigetét és az elválasztó szigeteket, végül pedig szeptemberben és októberben megépítik a kopóréteget, és elvégzik a forgalomtechnikai munkákat.
A projekt sajtóesememényén jelen volt Csőzik László érdi és Lukács László tárnoki polgármester, valamint Kovács Csaba az Építési és Közlekedési Minisztérium részéről, illetve Ernyey Péter építésvezető a Colas Út Zrt. képviseletében.
“A két város életében új korszak kezdődik. Ez egy nagyon problémás csomópont volt, számtalan balesettel, és nagyon sokan kérték, hogy előrelépés történjen az ügyben” – emlékeztetett Csőzik László. Lukács László pedig elmondta: a csomópont eredetileg lámpás kereszteződés lett volna, de mindkét város kívánságára mégis a körforgalom megépítése mellett döntöttek.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.