Négysávosítják a 35-ös főút Józsa és Debrecen közti szakaszát, ehhez kapcsolódóan pedig a józsai elkerülő is megépülhet, amivel nagyon sok helyi lakos életét könnyítik meg.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium a TED-en közzétette a Debrecen-Józsa északi tehermentesítő út tervezési közbeszerzését. A Debrecenhez tartozó városrész északi elkerülője kétsávos főútként jön létre az M35-ös autópálya és a 35-ös főút között a hirdetmény szerint.
A közbeszerzés utal az M35-ösön már korábban a Colas kivitelezésében megépült új Józsai csomópontra is, amelyhez az országos közúti kapcsolat biztosítása a projekt egyik célja, a másik pedig Józsa tehermentesítése. A tervezést a debreceni önkormányzat számára korábban elkészített nyomvonal vizsgálati dokumentáció alapján kell elvégezni.
A tervezendő elkerülő mintegy 3,4 km hosszú, részben külterületi új útként jön létre, amely csatlakozik a debreceni önkormányzat beruházásában megvalósuló józsai bekötőúthoz. A hirdetményből az is kiderül, hogy az elkerülő a 35-ös főúthoz a Kastély utca térségében körforgalmi csomópont által csatlakozik majd. A tehermentesítő úthoz kapcsolódóan megtervezendő egy mintegy 600 méteres párhuzamos és bekötő út (helyi közút) is.
Az ÉKM beruházását az indokolja, hogy az egyre nagyobb volumenű debreceni ipari és infrastrukturális fejlesztések egyre nagyobb forgalmat generálnak a régióban, ugyanakkor a Józsáról és Hajdúböszörményből ingázók száma is jelentős a 35-ös főúton. A dehir.hu-n megjelentek szerint a Hajdúböszörmény felől-felé 10 ezer gépjármű érkezik naponta, ehhez jön hozzá Józsáról 13 ezer jármű, ami azt jelenti, hogy a Debrecenbe bevezető Böszörményi úton 23 ezer autó jelenik meg minden nap.
A helyi közlekedésfejlesztés egy másik kulcseleme a 35-ös főút Józsáig történő négysávosítása, amelyről lapunk is beszámolt, ebben a projektben szintén szeptemberben írták ki a tervezői közbeszerzést.
A dehir.hu fent idézett cikkéből az is kiderült, a józsai önkormányzatnak az a célja, hogy a Debrecen felé irányuló forgalmat szétosszák, és ehhez szeretnének minél több útvonalat felkínálni. A józsai alpolgármester, Balázs Ákos arról is beszélt, hogy a józsai autópálya csomóponthoz "már épül a felhajtó és az összekötőút, ami a józsai északi elkerülő út első szakasza is egyben". Közvetve szintén a fenti célt szolgálja a debreceni Domokos Márton út meghosszabbítása a 354-es számú elkerülőútig, amely segíti tehermentesíteni a Böszörményi utat.
Az MKIF 80 kilométeren fogja fejleszteni az autópályát, már a terepen készítik elő a munkát a gépek és szakemberek.
Az útszakaszok harmadán már kész az új burkolat a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló beruházásban.