A 35-ös út 354-es út és Józsa közötti szakaszához keresik a tervezőt, miután a forrást már biztosították.
Az elmúlt időszakban két hatalmas infrastrukturális forrás elérhetővé válását is bejelentették Debrecenben. A mintegy 112, illetve 175,5 milliárd forint értékű csomagokban többek között vasúti, vízügyi és közútfejlesztési projektekre kerül sor.
Ez utóbbiak közül többet is bemutattunk egy az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) által közölt összefoglaló alapján, melyben azt írták: többek között a 35-ös főút négynyomúsítására tervezési közbeszerzési eljárás indul el 2023. harmadik negyedévben. Egy, a leírásnak megfelelő kiírás meg is jelent szeptember 4-én az uniós közbeszerzési értesítőben.
Ebben a 35-ös út 2,4 kilométeres, jelenleg 2x1 sávos szakaszának 2x2 sávosra bővítésére keresik a tervezőket. Az érintett pálya a 354-es főút és a Debrecen-Józsa belterülete között található Sillye Gábor utca között fut, javarészt külterületen.
Az építkezés egyrészt a közeli BMW-gyár és a környező üzemek gazdasági tevékenységéhez is fontos, a józsai agglomeráció lakóinak is jól jön, valamint Debrecen közlekedését általánosan is javítja.
A 2,4 km hosszú szakasz jelentős része lakott területen kívüli, 250 méteren halad csak belterületen. A projektben három szintbeni csomópont fejlesztését is megtervezik:
Az ajánlatokat a kiírástól számított egy hónapon belül várják, a nyertes tervezőnek az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése mellett az építési engedélyek megszerzése is a feladatai közé tartozik majd.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.