A Duna Aszfalt fővállalkozásával készülő projektben egy kéthetes, komplex munka eredményeként fog összeérni a mederhíd kalocsai parti ága; a paksi parti ág pedig várhatóan az év végére éri el ezt a munkafázist. A projekt összetett, még ezután is lesz egy utolsó illesztés a hídon a 2024-es év elején, ezt követően lehet majd a teljes átkelőn száraz lábbal átsétálni.
Rendszeresen beszámolunk a Paksot és Kalocsát összekötő új Duna-híd építkezéséről: a közel 1 kilométeres építmény két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból jön létre az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében.
A várhatóan 2024 nyarára felépülő átkelőről legutóbb többek között megírtuk, hogy elkészültek a Duna vizét elterelő műtárgyak (amelyek a megépülő híd számára kedvező irányba terelik a fősodort, csökkentve az új hídpillérek terhelését), és a két ártéri és egy mederhídból álló hídszerkezeten is látványosan halad a munka.
Most lapunk értesülései alapján ismét friss és pontos információt tudunk adni az építkezésről. Mint megtudtuk, az átlagos Duna-vízszintnél 40 méterrel magasabbra nyúló pilonok már az összes, vagyis 80 db ferdekábellel veszik ki a részüket a mederhíd teherviseléséből.
A projekt teljes időtartama alatt zavartalanul üzemelő nemzetközi hajózási útvonal fölött a mederhíd kalocsai ágának főtartószerkezete a támasztól 92,5 méterre nyúlik ki, a paksi hídág pedig egész pontosan 1 zöm különbséggel, éppen 87,5 méterre.
Jelenleg a mederhíd bal parti zárására irányul a kivitelező szakemberek (és a média) figyelme: ez a munkafolyamat hosszas, kontrollált technológiai lépések sorozataként valósul meg és várhatóan 2 héten belül készül el.
Ezzel párhuzamosan a jobb parti zárás munkafolyamatai is megkezdődnek még a téli leállást megelőzően. A bal- és jobb parti zárások megvalósulásával áll be majd az az állapot, amikor már száraz lábbal lehet bejutni a hídpályán a nemzetközi hajózási útvonal fölé. Itt az utolsó, MM20 jelű mederzáró elem kivitelezése 2024. év elején történik az ütemterv szerint.
A mederzárást követően közvetlen kapcsolatba kerül a bal- és jobb part, melyet követően pedig még számos befejező munkafolyamat veszi kezdetét, hogy 2024. nyarára elkészülhessen Magyarország legújabb Duna-hídja.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.