Döntöttek az egri elkerülő keleti útvonaláról.
Régóta napirenden van Eger elkerülő útjának fejlesztése. Számos tanulmányterv foglalkozott a város és térsége e fejlesztési elképzelésével az elmúlt években, most pedig végre eldőlt, milyen útvonalon haladhat majd a fontos útvonal.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a NIF Zrt. jogutódjaként készítteti el Egert keletről elkerülő út tanulmánytervét és környezeti hatástanulmányát, a környezetvédelmi engedély megszerzésével, város közlekedésének tehermentesítése érdekében. Az előzetes terveket az UTIBER Közúti Beruházó Kft., az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. és a Pannonway Építő Kft. konzorciuma végezte el. Mint korábban mi is hírt adtunk róla, Eger több mint 15 kilométer hosszú elkerülője a városlakók véleményét kikérve épül meg.
A közösségi tervezés keretében kidolgozott nyomvonalváltozatok közül a szakemberekből álló tervzsűri döntött az Egri elkerülő út környezetvédelmi engedélyezésre benyújtandó változatáról.
Számos szempontot vett figyelembe a bírálóbizottság döntéshez, amelyben Eger megyei jogú város polgármestere, Dr. Pajtók Gábor országgyűlési képviselő, Eger főépítésze, a Magyar Mérnöki Kamara képviselője, a Magyar Közút képviselője, a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság képviselője, a Heves Vármegyei Kormányhivatal főosztályvezetője és az ÉKM, valamint a Tervező konzorcium munkatársai egyaránt képviselték a környéken lakók érdekeit.
A tervzsűrin bemutatott végleges tanulmányterv mindhárom szakaszon egy külső és egy belső nyomvonalváltozatot tartalmaz.
A keleti elkerülő és a nyugati átkötés szakaszán – figyelembe véve a lakossági visszajelzéseket, miniszteri döntés értelmében – a külső nyomvonalat tervezik tovább, így e szakaszokon a nyomvonalváltozaton belüli alternatívákról, csomóponti kialakításokról és az értékelemzés során felmerült javaslatokról szavazott a tervzsűri. Döntést hoztak továbbá a Felnémet elkerülő nyomvonal és a teljes szakaszt érintő egyéb szakmai javaslatok kapcsán is.
A döntés értelmében:
A 25-ös főút különszintű keresztezésénél indul md a keleti elkerülőhöz csatlakozó a nyugati útszakasz, amely az itt álló dombra nagy, homorú, lekerekítő ívvel kapaszkodik fel, elkerülve az ide tervezett lakótelepet.
Kezdetben 70, majd 90 km/h-s sebességgel lehet közlekedni az utakon.
A Szalapart utcánál négyágú körforgalmat építenek, illetve a 24-es főúthoz is négyágú körforgaommal csatlakozik majd.
A felnémeti elkerülő kapcsán négy nyomvonalváltozatot tárgyalt a bizottság, amelyek közül még nem döntöttek a végleges megoldásról. Döntés született azonban a Tulipán téri Erdészek útja és Tárkányi út csomópontjáról, itt szintbeni osztályozós csomópont kialakítását szavazta meg a Tervzsűri.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.