2024.10.04, Péntek
Újabb megyeszékhely kaphat rég várt elkerülő utat
magyarepitok.hu, ÉKM

Újabb megyeszékhely kaphat rég várt elkerülő utat

magyarepítok.hu

2024.04.27. 08:00 - Móré Levente

Döntöttek az egri elkerülő keleti útvonaláról.

Hirdetés

Régóta napirenden van Eger elkerülő útjának fejlesztése. Számos tanulmányterv foglalkozott a város és térsége e fejlesztési elképzelésével az elmúlt években, most pedig végre eldőlt, milyen útvonalon haladhat majd a fontos útvonal.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a NIF Zrt. jogutódjaként készítteti el Egert keletről elkerülő út tanulmánytervét és környezeti hatástanulmányát, a környezetvédelmi engedély megszerzésével, város közlekedésének tehermentesítése érdekében. Az előzetes terveket az UTIBER Közúti Beruházó Kft., az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. és a Pannonway Építő Kft. konzorciuma végezte el. Mint korábban mi is hírt adtunk róla, Eger több mint 15 kilométer hosszú elkerülője a városlakók véleményét kikérve épül meg.

A közösségi tervezés keretében kidolgozott nyomvonalváltozatok közül a szakemberekből álló tervzsűri döntött az Egri elkerülő út környezetvédelmi engedélyezésre benyújtandó változatáról.

Számos szempontot vett figyelembe a bírálóbizottság döntéshez, amelyben Eger megyei jogú város polgármestere, Dr. Pajtók Gábor országgyűlési képviselő, Eger főépítésze, a Magyar Mérnöki Kamara képviselője, a Magyar Közút képviselője, a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság képviselője, a Heves Vármegyei Kormányhivatal főosztályvezetője és az ÉKM, valamint a Tervező konzorcium munkatársai egyaránt képviselték a környéken lakók érdekeit. 

A tervzsűrin bemutatott végleges tanulmányterv mindhárom szakaszon egy külső és egy belső nyomvonalváltozatot tartalmaz.

 

 

Jelentősen gyorsulhat az észak-déli közlekedés

A keleti elkerülő és a nyugati átkötés szakaszán – figyelembe véve a lakossági visszajelzéseket, miniszteri döntés értelmében – a külső nyomvonalat tervezik tovább, így e szakaszokon a nyomvonalváltozaton belüli alternatívákról, csomóponti kialakításokról és az értékelemzés során felmerült javaslatokról szavazott a tervzsűri. Döntést hoztak továbbá a Felnémet elkerülő nyomvonal és a teljes szakaszt érintő egyéb szakmai javaslatok kapcsán is.

A döntés értelmében:

  • A Hadnagy utcát a vasútvonalat aluljárón keresztezve meghosszabbítják az elkerülő útig, amelyre így itt is fel lehet majd hajtani.
  • A Leányka utca és a Donát utca is kapcsolódik majd az elkerülőhöz, utóbbinál csak a csomópont épül meg, a forgalomvonzó hatás elkerülése érdekében más beavatkozás nem történik.
  • A Cifrakapu utcai bekötés különszintű vasúti keresztezést kap.
  • Északon -az OBI Áruház mellett- az elkerülő út felüljárón keresztezi a vasútvonalat, a 25. sz. főutat és az Eger-patakot, ahol egyenesen tovább lehet haladni a nyugati elkerülő felé, vagy egy külön ágon visszacsatlakozni a 25. sz. főúthoz, a bevásárlóközpont mai jelzőlámpás csomópontja helyén létesülő turbókörforgalomban. 

 

Halad a Nyugati nyomvonal tervezése is

A 25-ös főút különszintű keresztezésénél indul md a keleti elkerülőhöz csatlakozó a nyugati útszakasz, amely az itt álló dombra nagy, homorú, lekerekítő ívvel kapaszkodik fel, elkerülve az ide tervezett lakótelepet.

Kezdetben 70, majd 90 km/h-s sebességgel lehet közlekedni az utakon. 

A Szalapart utcánál négyágú körforgalmat építenek, illetve a 24-es főúthoz is négyágú körforgaommal csatlakozik majd. 

 

Több változat a felnémeti elkerülőre

A felnémeti elkerülő kapcsán négy nyomvonalváltozatot tárgyalt a bizottság, amelyek közül még nem döntöttek a végleges megoldásról. Döntés született azonban a Tulipán téri Erdészek útja és Tárkányi út csomópontjáról, itt szintbeni osztályozós csomópont kialakítását szavazta meg a Tervzsűri.

 

ÚtépítésEgerelkerülő útegri elkerülőUtiber Kft.Uvaterv Zrt.Pannonway Építő Kft.Építési és Közlekedési Minisztérium

Hírlevél

Hirdetés