2024.09.24, Kedd
M4: már a jobb pálya átépítése zajlik a törökszentmiklósi elkerülőn - fotók

M4: már a jobb pálya átépítése zajlik a törökszentmiklósi elkerülőn - fotók

magyarepitok.hu

2024.09.24. 08:01 - Hegedűs Gergely

A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti közel 35 kilométeres szakaszon ugyanakkor már az új nyomvonalon is aszfaltoznak a Duna Aszfalt generálkivitelezésében zajló projektben.

Hirdetés

Már az újonnan épített bal pályán zajlik a forgalom az átterelés után az épülő M4-es gyorsforgalmi út törökszentmiklósi szakaszán – értesült a magyarepitok.hu. Lapunk több projektcikkben és videóban is beszámolt már a Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,29 kilométeres szakaszról: az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezi.

Az új út 17,5 kilométeren új nyomvonalon épül ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,1 kilométeren a törökszentmiklósi elkerülőnél és 8,7 kilométeren, a kisújszállási elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.


Kulcsszerepben a forgalomterelés Törökszentmiklós térségében

Nicoara Miklós projektvezető helyettes elsőként a törökszentmiklósi elkerülő munkáiról számolt be: itt a forgalom átterelése után már a jobb pálya átépítése zajlik. „A kopóréteg megépítése és a forgalomtechnika kiépítése után a forgalmat újra áttereljük majd a jobb pályára” – árulta el a szakember. „Ezek után a bal pálya is befejezhető lesz, várhatóan jövő év tavaszán.”

Külön kitért a törökszentmiklósi csomópontra, amelynél az M4-es új nyomvonala és a csomópont ideiglenes összekötő útja hamarosan elkészül. Ezután a 4-es út forgalmát – várhatóan októberben - átterelik az ideglenes útvonalra, hogy a hiányzó csomóponti összekötések elkészülhessenek.


Már az új nyomvonalon is aszfaltoznak

Szavaiból az is kiderült, hogy a törökszentmiklósi elkerülő és a kisújszállási elkerülő közötti 17,5 kilométeres új nyomvonalon, illetve csatlakozó építményeken a töltésépítési munkák befejeződtek. „Itt a földmű felső 1 méteres rétegének építése 90 százalékon áll” – tette hozzá.

Ugyanitt megkezdődött az FZKA-útalap építése, és augusztus végéig 11 kilométeren mindkét oldalon elkészült. „Ugyanakkor zajlanak az aszfaltozási munkák: a 9-9 cm vastagságú AC-16 kötő mI és AC-22 mI kötőrétegből 10 km megépült.”

A munkák a kisújszállási elkerülőn is előre haladtak: itt a bal pálya a vasúti magastöltések között 4,5 km hosszban - az aszfalt kopóréteget és forgalomtechnikát leszámítva - már elkészült, a hiányzó munkák ősszel következnek. „A kisújszállási csomópontban, illetve a komplex pihenő bal oldalán a földmű elkészült, itt zajlik a Ckt-útalap és aszfalt kötőréteg építés” – mutatott rá.


Jelentős útfelújításokat is kap a térség

A projekt részét képezi öt darab csatlakozó közút felújítása is. „Ezek közül az Óballát bekötő, 32126-os út felújítása júliusban befejeződött.”

Szintén felújítják a 42103-as jelű utat (a törökszentmiklósi Kossuth utca – a szerk.) a 46-os főút keresztezése és a törökszentmiklósi csomópont között 2,5 km-en. „Itt a belterületi szakasz a szegély átépítési munkáival együtt a kopóréteg augusztus végére elkészült; míg a padkaépítési munkák és a forgalomtechnika szeptemberben készül el.”               


Elkészült a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása

A szakember összegezte a csapadékvízelvezetés és a közműépítés állását is. Eszerint a főpálya és keresztező utak átereszei 95 százalékban elkészültek, továbbá a földmű építéssel párhuzamosan folyamatosan épülnek a hossz-szivárgók és keresztcsatornák, valamint az elvezető árkok és mederburkolatok.

A közműépítésben a gázkiváltási munkák elkészültek, míg az ivóvíz-szennyvíz és villamos energia alépítményi munkái 85 százalékos állapotban vannak. „Szintén ide tartozik, hogy a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása elkészült, hálózatra kötése projekt zárásakor várható. Az üzemi hírközlési rendszer (ÜHK) alépítményi munkái 60 százalékos készültségben vannak.”


A két vasúti hídon már a pályalemez is elkészült

Az M4-es most épülő szakaszán a műtárgyak előrehaladását Duleba Attila, főépítésvezető összegezte lapunknak. Eszerint a törökszentmiklósi elkerülőnél és az új nyomvonalon épülő szakaszon a hidak többségénél már a pályalemezt építik. Ugyanakkor mind a törökszentmiklósi, mind a kisújszállási csomópontnál épülő műtárgy esetében elkészült már a pályalemez. „Ezeken a hidakon már a csatlakozó töltések építése, szigetelés készítése, szegélyek építése zajlik” – derült ki a szavaiból.

Külön kitért a Nagykunsági-főcsatorna felett épülő hídra, ahol az 1-5 támaszközök hídgerendái beemelésre kerültek. „A 6-os jelű hídfő építése, valamint az 5-6 támaszköz hídgerendák beemelése várhatóan november elejéig történik meg, ezzel összeér majd a híd felszerkezete.” Hozzátette, az 1-5 támaszok között már folyik a pályalemez építése.

Szintén fontos előrehaladás, hogy a kisújszállási elkerülő szakaszon a 102-es (Kisújszállás – Kál-Kápolna) vasútvonal, illetve 100-as (Szolnok-Debrecen) vasútvonal felett épülő vasúti hidak pályalemeze egyaránt elkészült. Az összes műtárgy tekintetében zárásként arra is felhívta a figyelmet, hogy szeptember végére elkészül az utolsó szerkezeti cölöp is az M4-es Törökszentmiklós-Kisújszállás szakaszán, ezzel a hidak készültsége eléri a 60%-ot a projektben.

Galéria

ÚtépítésDuna Aszfalt Zrt.Duna GroupM4-esTörökszentmiklósÉpítési és Közlekedési Minisztérium

Hírlevél

Hirdetés