2024.11.12, Kedd
Két börzsönyi vasútvonal újul meg
Illusztráció / Bernát Benjámin magyarepitok.hu

Két börzsönyi vasútvonal újul meg

ted.europa.eu

2020.01.08. 14:58 - Gyöngyösi Klaudia

Az első ütemben a Kismaros és Királyrét közötti szelvény átépítése valósul meg, a második ütembe a Kemence - feketevölgyi panzió közötti szakasz tartozik.

Hirdetés

Megújulnak a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszai, derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A munkálatokat a Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó és a Tanácsadó és Szolgáltató Kft. konzorciuma végzi, több mint 1 milliárd 150 millió forintból.

Az első ütemben a Kismaros és Királyrét közötti szelvény átépítése valósul meg. A helyszínrajzon a Kismaros - Verőce állomások közötti pályaszakasz terve is szerepel, azonban ebben a projektben ez nem kerül megvalósításra.

A kisvasút ezen vonalán 5 állomás és 3 megállóhely található: Kismaros, Morgó, Hártókút, Paphegy, és Királyrét állomás, valamit Börzsönyliget, Szokolya Riezner és Szokolya Mányoki megállóhely, ezek fognak megújulni a tervek szerint.

Az állomások és megállóhelyek mellett az elvégzendő feladatok közé tartozik továbbá:

-    a sínpálya bontása és a bontott anyag szakszerű szétválogatása, hiszen ezeknek egy része újra felhasználásra kerül,
-    a bontott fa aljak szakszerű megsemmisítése és szakszerű válogatása,
-    a jármű vonalvezetését szolgáló felépítmény építése új és részben bontott, felújított anyagokból,
-    valamint a vízelvezetés kialakítása is.

A tervezett vonalszakaszon 4 híd található, amelyek felújítására külön terv készült.

A modernizáláshoz a régi anyagok egy részét is felhasználják

A második ütembe a kemencei - feketevölgyi panzió közötti szakasz tartozik. A munkálatok az első ütemhez hasonlóan ennél a résznél is a sínpálya bontásával és a bontott anyag szakszerű szétválogatásával, valamint a bontott fa aljak szakszerű megsemmisítésével és válogatásával kezdődnek.

Megújul továbbá a csarna pusztai utas peron és megállóhely, a Kőrózsa megállóhely, valamint a Godóvár és a Feketevölgy állomás is.

Mindemellett a szakemberek:
-    felújítják a vonalon lévő útátjárókat,
-    vízelvezető rendszereket alakítanak ki,
-    a meglévő támfalakat felújítják és újakat is kiépítenek,
-    továbbá alépítményt alakítanak ki helyben levő és beszállított anyagokból, a felépítményt pedig bontott sínből állítják össze. (A vasúti pálya feladata a rajta haladó járművek alátámasztása és vezetése, az előbbit az alépítmény, utóbbit a felépítmény biztosítja. – a szerk.)

A tervezett vonalszakaszon Kemence állomás - Feketevölgy állomás között 7 vashíd, és további 21 áteresz vár felújításra. (Az áteresz egy olyan vasúti pályatartozék, amely vasúti terhet visel. Első ránézésre egy híd és alagút ötvözete. – a szerk.)

Vasútfejlesztésvasútfejlesztésépítőipari cégekBörzsönyKirályréterdei kisvasutakHíd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft.

Hírlevél

Hirdetés