Az első ütemben a Kismaros és Királyrét közötti szelvény átépítése valósul meg, a második ütembe a Kemence - feketevölgyi panzió közötti szakasz tartozik.
Megújulnak a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszai, derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A munkálatokat a Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó és a Tanácsadó és Szolgáltató Kft. konzorciuma végzi, több mint 1 milliárd 150 millió forintból.
Az első ütemben a Kismaros és Királyrét közötti szelvény átépítése valósul meg. A helyszínrajzon a Kismaros - Verőce állomások közötti pályaszakasz terve is szerepel, azonban ebben a projektben ez nem kerül megvalósításra.
A kisvasút ezen vonalán 5 állomás és 3 megállóhely található: Kismaros, Morgó, Hártókút, Paphegy, és Királyrét állomás, valamit Börzsönyliget, Szokolya Riezner és Szokolya Mányoki megállóhely, ezek fognak megújulni a tervek szerint.
Az állomások és megállóhelyek mellett az elvégzendő feladatok közé tartozik továbbá:
- a sínpálya bontása és a bontott anyag szakszerű szétválogatása, hiszen ezeknek egy része újra felhasználásra kerül,
- a bontott fa aljak szakszerű megsemmisítése és szakszerű válogatása,
- a jármű vonalvezetését szolgáló felépítmény építése új és részben bontott, felújított anyagokból,
- valamint a vízelvezetés kialakítása is.
A tervezett vonalszakaszon 4 híd található, amelyek felújítására külön terv készült.
A második ütembe a kemencei - feketevölgyi panzió közötti szakasz tartozik. A munkálatok az első ütemhez hasonlóan ennél a résznél is a sínpálya bontásával és a bontott anyag szakszerű szétválogatásával, valamint a bontott fa aljak szakszerű megsemmisítésével és válogatásával kezdődnek.
Megújul továbbá a csarna pusztai utas peron és megállóhely, a Kőrózsa megállóhely, valamint a Godóvár és a Feketevölgy állomás is.
Mindemellett a szakemberek:
- felújítják a vonalon lévő útátjárókat,
- vízelvezető rendszereket alakítanak ki,
- a meglévő támfalakat felújítják és újakat is kiépítenek,
- továbbá alépítményt alakítanak ki helyben levő és beszállított anyagokból, a felépítményt pedig bontott sínből állítják össze. (A vasúti pálya feladata a rajta haladó járművek alátámasztása és vezetése, az előbbit az alépítmény, utóbbit a felépítmény biztosítja. – a szerk.)
A tervezett vonalszakaszon Kemence állomás - Feketevölgy állomás között 7 vashíd, és további 21 áteresz vár felújításra. (Az áteresz egy olyan vasúti pályatartozék, amely vasúti terhet visel. Első ránézésre egy híd és alagút ötvözete. – a szerk.)
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.