Már keresik a kivitelezőt a következő nagy infrastrukturális projekthez.
Egy lépéssel közelebb került az építkezéshez egy nagyszabású vasúti fejlesztés Délkelet-Magyarországon – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kiírta a pályázatot a Békéscsaba és Lőkösháza közötti 30 kilométer modernizálására és kétvágányúsítására.
A megyeszékhelytől a román országhatárig tartó fejlesztésben egyrészt modernizálják a MÁV 120-as jelzésű vasúti vonalát (160 km/h sebességgel haladnak majd a szerelvények), másrészt új vágány építenek a jelenleg is használt mellé. Emellett több állomást is felújítanak
megállók is megújulnak, 55 centiméter magas peronokkal, akadálymentesített kialakítással (többek között lifteket és aluljárókat is átadnak majd).
A 120-as vonal Budapest-Szolnok irányból érkezik Békéscsabára és jelentős forgalmat bonyolít le. Egyaránt közlekednek személyvonatok, gyorsvonatok, InterCityk, EuroNightok, nemzetközi vonatok, tehervonatok és kamionszállító vonatok is rajta.
A fejlődő pálya kihasználásához is szükséges csoportkitérőket is építenek (12, 24, illetve 38 darabot), az állomások vágányhálózatával együtt pedig összesen 75 kilométernyi vágányt érint a beruházás.
A nagyszabású beruházásban mindemellett megújul a teljes vasúti felsővezeték-hálózat, illetve egy új különszintű vasúti kereszteződést is építenek. Számos más projektelemmel együtt felújítják az összes műtárgyat is és 5,5 kilométernyi zajvédő falat adnak át.
Öt vasútvonal mentén, összesen tizenegy állomáson készítik elő a polgári-katonai használathoz szükséges logisztikai feltételek megteremtését. A beruházás kivitelezési szakaszában a tervek szerint két kilométernyi új felsővezeték-hálózat mellett, 21 kilométer vágányhálózat is épülne.
Teljesen megújulhat a Kőbánya-Kecskemét vasútvonal, keresik a tervezőt és a kivitelezőt.