Már keresik a kivitelezőt a következő nagy infrastrukturális projekthez.
Egy lépéssel közelebb került az építkezéshez egy nagyszabású vasúti fejlesztés Délkelet-Magyarországon – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kiírta a pályázatot a Békéscsaba és Lőkösháza közötti 30 kilométer modernizálására és kétvágányúsítására.
A megyeszékhelytől a román országhatárig tartó fejlesztésben egyrészt modernizálják a MÁV 120-as jelzésű vasúti vonalát (160 km/h sebességgel haladnak majd a szerelvények), másrészt új vágány építenek a jelenleg is használt mellé. Emellett több állomást is felújítanak
megállók is megújulnak, 55 centiméter magas peronokkal, akadálymentesített kialakítással (többek között lifteket és aluljárókat is átadnak majd).
A 120-as vonal Budapest-Szolnok irányból érkezik Békéscsabára és jelentős forgalmat bonyolít le. Egyaránt közlekednek személyvonatok, gyorsvonatok, InterCityk, EuroNightok, nemzetközi vonatok, tehervonatok és kamionszállító vonatok is rajta.
A fejlődő pálya kihasználásához is szükséges csoportkitérőket is építenek (12, 24, illetve 38 darabot), az állomások vágányhálózatával együtt pedig összesen 75 kilométernyi vágányt érint a beruházás.
A nagyszabású beruházásban mindemellett megújul a teljes vasúti felsővezeték-hálózat, illetve egy új különszintű vasúti kereszteződést is építenek. Számos más projektelemmel együtt felújítják az összes műtárgyat is és 5,5 kilométernyi zajvédő falat adnak át.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.