A péceli és az isaszegi felüljáró megkapta az ideiglenes közúti forgalmi engedélyt, a gödöllői Köztársaság úti felüljáró pedig a gyalogos és kerékpáros forgalom számára is megnyílt. A nagyberuházáson a STRABAG, a Belfry és a Swietelsky Vasúttechnika dolgoznak.
Folyamatosan halad a fővárosi agglomerációs közlekedés szempontjából egyik legfontosabb MÁV-vasútvonal fejlesztése. A 80a jelzésű pályán Rákos és Hatvan között dolgoznak, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásáról legutóbb októberben számoltunk be.
A fejlesztés részeként
A napokban a NIF újabb tájékoztatást adott az építkezésről. Elsőként a peronok építkezéséről közölték: a Rákos – Gödöllő közötti szakaszon a tavaly ideiglenesen átadott peronok burkolatai elnyerték végleges formájukat. A peronok térburkolását Isaszegen, Rákoscsabán, Rákoscsaba-újtelepen és Rákosligeten is befejezték idén, Pécelen pedig jövő tavasszal készül el.
A településen folyamatban van a perontetők építése. Ennek köszönhetően lehetőség nyílt a gyalogos aluljárók falburkolatainak javítására is, illetve
Pécelen a Pesti út és a Rákóczi utca között épülő új felüljáróra ideiglenes forgalmi engedéllyel december 4–én felengedték az autósokat.
A felüljáró korláttal elválasztott, gyalogosoknak és kerékpárosoknak szánt részét legkésőbb a teljes projekt befejezésekor, 2021 októberében adják át a lakosságnak.
Isaszegen november 20–án helyezték szintén előzetesen forgalomba a felüljárót, amelyen keresztül a közúton haladók egyelőre ideiglenes nyomvonalon, sebességkorlátozás mellett tudják elérni a várost. A vasútállomáson jelenleg a felvételi épületet újítják fel.
Gödöllőn a Köztársaság úti felüljáró a közúti forgalom számára 2019 novemberében nyílt meg. Eddig a gyalogos és kerékpáros forgalom az állomási aluljárón keresztül tudta megközelíteni az Egyetem, illetve a Premontrei utca területét.
December 3-tól kezdve ezt a felüljárót már a gyalogosok és a kerékpárosok is használhatják.
A Gödöllő – Hatvan szakaszon már tavaly december óta az új gyalogos aluljárókon keresztül, új peronokon érhetőek el az erre közlekedő S80-as járatokat és a gyorsvonatok. Ezeknek az aluljáróknak a végső arculata ugyancsak az idei munkák során készül el, az utasforgalom folyamatos fenntartása mellett.
A gödöllői állomási előterének is dolgoznak, hogy mielőbb elnyerhesse a kész formáját – eközben már ezt a területet is használják az utasok, miközben az esetleges garanciális hibákat folyamatosan javítják.
A NIF közleményéből kiderül: a beruházó a munkálatok befejezéséig is fontosnak tartja, hogy megfelelő körülményeket teremtsen az utasforgalom számára.
Végezetül az állami infratruktúrafejlesztő még az Isaszeg – Hatvan szakasz fejleményeiről is hírt ad tájékoztatójában: itt október 30-án üzembe helyezték az új elektronikus biztosítóberendezést, amitől pontosabbak és biztonságosabbak lesznek a vonatok.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.